kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴

افزایش 70 درصدی شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آمریکا

 

همزمان با افزایش 70 درصدی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا طی هفته گذشته، کارشناسان بهداشتی نسبت به پیامدهای این مسئله هشدار دادند.
داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا عصر دیروز، از 34 میلیون و 963 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 624 هزار نفر رسیده است. گزارش‌ها حاکی است، در این کشور کرونای موسوم به دلتا به شدت در حال گسترش است.  کارشناسان بهداشتی آمریکا نیز با هشدار نسبت به افزایش ۷۰ درصدی موارد ابتلا به سویه دلتای کرونا طی یک هفته در این کشور، اذعان کردند که این مسئله قابل پیشگیری بوده، اما به علت کوتاهی، این روند ناگهان افزایش یافته است. بر اساس گزارش «سی بی‌اس»، این نوع جدید ویروس کرونا در میان افراد واکسینه نشده به شدت شایع شده است.
این گزارش می‌افزاید: بخش لس آنجلس نخستین بخش در ایالت کالیفرنیاست که بار دیگر استفاده اجباری از ماسک را اعمال کرده است. این اجبار برای مکان‌های سرپوشیده است. استفاده اجباری از ماسک در لس آنجلس بار دیگر و تنها یک ماه پس از آنکه ایالت کالیفرنیا محدودیت‌های کرونا را لغو کرد، اتفاق افتاده است.« آنتونی فائوچی» مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری عفونی در آمریکا، نیز درباره افزایش شدید شیوع کرونا در میان افراد واکسینه نشده هشدار داد. نظرسنجی جدید «سی بی‌اس» نیز نشان می‌دهد که اکثر مردم آمریکا درباره ویروس دلتا نگرانند. موضوع جالب این است که افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، بیشتر از کسانی که واکسینه نشده‌اند، درباره این ویروس نگرانند.در همین حال، شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: موارد ابتلا به سویه دلتای ویروس کرونا‌،در همه ۵۰ ایالت آمریکا، رو به افزایش است.به گزارش سی ان ان، کاخ سفید اعلام کرد که این همه گیری ناشی از واکسن نزدن افراد است.
 پایان محدودیت‌ها در انگلیس
خبر دیگر کرونایی اینکه، همزمان با افزایش شمار مبتلایان به کرونای دلتا در انگلیس و حتی قرنطینه شماری از اعضای هیئت دولت این کشور، محدودیت‌های کرونایی دیروز رسماً در انگلیس به پایان رسید.
بنا به اعلام دولت لندن، از نیمه شب یکشنبه باشگاه‌های شبانه قادر به بازگشایی هستند و دیگر اماکن سربسته اجازه دارند با ظرفیت کامل فعالیت کنند. اجبار قانونی درباره زدن ماسک و دورکاری نیز لغو شد.با این حال، «کریس ویتی» مسئول ارشد بهداشتی دولت انگلیس، اعلام کرد که کشورش هنوز بحران شیوع ویروس کرونا را پشت سر نگذاشته‌، هر چند اوضاع این کشور به سبب واکسیناسیون و داروهای در دسترس، بسیار بهتر از کشورهای دیگر است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن, دانشمندان و احزاب مخالف، این اقدام را به منزله گامی خطرناک محکوم کرده‌اند.پیش از این، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس، به دلیل تشویق مردم برای بازگشت به محل کار در بحبوحه تشدید شیوع کرونا در این کشور، هدف انتقادات بسیار قرار گرفته بود. جانسون خود به دلیل دیدار با «ساجد جاوید»، وزیر بهداشت انگلیس، که به ویروس کرونا مبتلا شده، به قرنطینه رفته است.