kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323

* هر فرد معمولی و غیرسیاسی هم می‌داند که ابتدا آمریکا چون از برجام خارج شده باید به تعهدات خودش عمل کند یعنی تحریم‌ها را بردارد تا بتواند به برجام برگردد. چگونه است که آقای رئیس‌جمهور مصوبه مجلس شورای اسلامی را علت برداشته نشدن تحریم‌ها دانسته و گل به دروازه خودمان می‌زند؟
8902---0914
* قابل توجه مسئولین دولتی! حضرت امام راحل(ره) در بخشی از پیام خود به مناسبت قبول قطعنامه 598 در تاریخ 1367/4/27 می‌فرمایند: ... کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی‌دانیم. ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند... آن چیزی که در سرنوشت روحانیت واقعی نیست سازش و تسلیم شدن در برابر کفر و شرک است که اگر بند بند استخوان‌هایمان را جداسازند و اگر سرمان را بالای دار برند. اگر زنده زنده در شعله‌های آتشمان بسوزانند. اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند. هرگز امان‌نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم!
آقابیگی- قم
* آقای رئیس‌جمهور مدعی هستند در برجام سه گل زده‌اند. به ایشان عرض می‌کنم دروازه‌های بازی را اشتباه تشخیص داده‌اید. چون هر سه گل را به دروازه خودمان زده‌اند. بنابراین جای شماتت است نه افتخار.
0609---0915
* استمرار مشکل آب خوزستان که اطراف آن را آب‌ها احاطه کرده‌اند قابل پذیرش نیست. لازم است مسئولان امر واکاوی نمایند که چرا باید خوزستان به این وضع دچار شود؟ در صورت محرز بودن قصور و تقصیر مدیران باید با اشد مجازات با آنها برخورد شود.
9219---0903
* مسئولین اعم از هیئت دولت، استانداران، فرمانداران و... وجداناً کدام‌شان مثل مردم عادی کوچه و بازار تحت فشار اقتصادی بوده‌اند تا ملت را درک کنند که با چه مشقتی روز را شب می‌کند؟! کسانی که به علت ناتوانی در جایگاه مدیریت قرار گرفتند و زندگی را بر مردم این گونه سخت و تلخ نمودند باید در پیشگاه خداوند جواب بدهند.
میرشمسی- گلستان
* از مسئولان بهداشت درخواست می‌شود با کمک به تولید واکسن داخلی، تزریق آن را روزانه و شبانه در چند شیفت قرار دهند تا افراد بیشتری واکسینه شوند و آمار مرگ و میر کرونایی در کشور کاهش یابد؟
0220---0935
* به اطلاع نفوذی‌ها و براندازان و سلبریتی‌ها برسانید که سیل در دو استان آلمان و بلژیک 117 کشته و 1300 مفقودی داشته است چرا به خط نمی‌شوند و فریاد وا ایرانا سر نمی‌دهند؟!
وحیدی
* دیدارهای آقای رئیسی رئیس‌جمهور منتخب کشورمان با نمایندگان مجلس، مسئولین و حتی اساتید دانشگاه و شنیدن سخنان آنان اقدام خوبی است ولی استفاده از تجربیات نیروهای محیطی که معمولاً در حاشیه قرار دارند و دیده نمی‌شوند نباید فراموش بشود.
1027---0915
* نگهداری حیوانات در منزل در حقیقت اسیر و محبوس کردن آن‌ها و حیوان‌آزاری است. سگ‌بازانی که ژست حیوان دوستی به خود می‌گیرند در واقع براساس امیال نفسانی خود این کار را می‌کنند و در واقع پشت آن پنهان می‌شوند. اسلام حیوان دوستی را سفارش کرده آن زمانی که غربی‌ها وحشی بوده‌اند. ولی دور کردن حیوان از طبیعت زندگی‌اش عین حیوان‌آزاری است.
5107---0913
* به گروه‌های درگیر در افغانستان عرض می‌کنم که کشورداری با ظلم و ستم و قتل و غارت، ناپایدار خواهد بود و این تفکر که هدف وسیله را توجیه می‌کند هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.
6960---0936 و 8495---0911
* با دستفروشی امور زندگی خودرا می‌گذراندم اما با آمدن کرونا بیکار شدم و اکنون هیچ درآمدی ندارم. چند ماه مبلغ ناچیزی از سوی دولت پرداخت شد. الآن باید چه کنیم؟ آیا مسئولین ما را به کلی فراموش کرده‌اند؟
8251---0919
* پیشنهاد می‌شود مثل کمک به آزادی زندانیان شماره حسابی هم برای کمک به خرید دارو در مراکز درمانی خاص اختصاص پیدا کند و بیماران نیازمند در هنگام مراجعه به این مراکز مشکلشان حل بشود.
0220---0935
* روزنامه ابتکار برداشت پول ایران برای پرداخت به شرکت‌های کره‌ای را لغو تحریم‌های ایران تیتر زده است! این‌ها کی می‌خواهند از احمق فرض کردن ما مردم دست بکشند؟
4070---0918
* نان سنگک در شهرری 3 هزار تومان شده است. چرا؟
8397---0912
* 2 ورق قرص 5460 تومان و یک عدد قطره چشم 4500 تومان و تعرفه دارویی که معلوم نیست چه صیغه‌ای است 9840 تومان! دریافتی از مشتری با دفترچه بیمه 20100 تومان! مسئولین وزارت بهداشت پاسخی برای مردم دارند؟!
2581---0910
* فروشگاه‌های مجازی می‌توانند مغازه‌داران محله‌های سطح شهرها را واسطه تحویل کالاهای فروشی خود به دست مشتریان قرار بدهند با این کار مشاغل خرد نابود نمی‌شوند.
2146---0913
* مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمام قرارداد اجاره منازل تا یک سال قابل تمدید هستند. ولی شورای حل اختلاف تبریز برخلاف این مصوبه ستاد ملی کرونا برای یک پیرزن 82 ساله مستاجر که مشکلی در افزایش نرخ اجاره هم ندارد حکم تخلیه صادر کرده است.
خاکستری‌نژاد
* قیمت یک بطری یک لیتری شیر در سال گذشته دو هزار تومان بود. اکنون قیمت آن ده هزار تومان شده و باز هم صحبت از افزایش آن می‌باشد. این فرآورده برای رشد و سلامتی کودکان ضروری است و نباید از سر سفره شهروندان حذف گردد.
2143---0913
* دانشگاه آزاد اسلامی از مهرماه سال گذشته شهریه کلینیکی ورودی‌ها را 60 درصد افزایش داده در حالی که تورم اعلام شده سال 99 حدود 40 درصد بوده است. لازم به ذکر است بقیه رشته‌ها ورودی 95 به بعد حداکثر 25 درصد افزایش شهریه داشته‌اند! لطفا مشکل ما را چاپ کنید تا گره از کار 600 تا 700 دانشجوی پزشکی باز شود.
دانشجوی پزشکی سال آخر
* وضع پیاده‌روهای اطراف میدان بیت‌المقدس (فلکه آب) و خیابان طبرسی شهر مقدس مشهد بسیار آزاردهنده شده است. از مسئولین محترم شهرداری انتظار داریم به زیبایی و ظواهر این شهر بسیار مهم و مقدس اهمیت بیشتری بدهند.
8110---0915
* روشنایی بوستان نزدیک منزل ما در میدان بریانک با لامپ‌های 30 وات تامین می‌شود که اقدام پسندیده‌ای است. ولی تمام پارک‌های اطراف را که مشاهده کردم بیشتر از لامپ‌های روشنایی هزار وات استفاده شده که ضرورت دارد در این شرایط اصلاح شود. در ضمن باید عرض بکنم در بیشتر دستگاه‌های دولتی و حتی برخی از مساجد شاهد روشنایی چند برابر نیاز با استفاده از برق هستیم با اصلاح الگوی مصرف می‌توانیم علاوه بر رفع نیاز داخل صادرات برق هم داشته باشیم.
فضلی