kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

دست ‌تروریست‌ها به خون 2 جوان خوزستانی آلوده شد/علما و نمایندگان منطقه: خونخواه آنها هستیم

به‌دنبال بحران بی‌آبی در خوزستان، تعدادی از مردم این استان در روزهای گذشته دست به اعتراض زدند که متأسفانه با تیراندازی ‌تروریست‌ها، اعتراضات آرام خوزستانی‌ها به کشته ‌شدن دست‌کم دو نفر انجامید.

 

سرویس سیاسی-

به‌دنبال بحران آب در برخی مناطق غرب خوزستان؛ مردم تعدادی از شهرهای این استان پنج‌شنبه و جمعه‌شب دست به تجمع زدند.
جوانان خوزستانی شب‌های گذشته نیز در اعتراض به کمبود آب شرب و کشاورزی و پروژه‌های انتقال آب، در برخی از مناطق به‌صورت میدانی اعتراض خود را به وضع موجود اعلام کردند و این حضور سبب سوءاستفاده گروه‌های تجزیه‌طلب و ضدانقلاب شد.
خانواده اولین قربانی: خرابکاران به پسرم تیر زدند
نگذارید خون برادرمان پایمال شود
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، در جریان اعتراض مردم شادگان به مشکل بی‌آبی و عدم تأمین حقآبه رودخانه‌ها، اغتشاشگران وابسته به گروهک ‌تروریستی الاحوازیه اقدام به تیراندازی هوایی کردند که یکی از تیرهای هوایی شلیک‌شده از سوی ‌تروریست‌ها منجر به فوت یک جوان شادگانی به نام «مصطفی نعیماوی» شد.
پدر و برادر مصطفی نعیماوی در گفت‌وگو با فارس، بر درخواست خود از دولت مبنی بر دستگیری عاملان تیراندازی تأکید کردند.
خانواده نعیماوی با بیان اینکه پسرمان «بسیجی بود نه شورشی» گفتند: اغتشاشگران پسرشان را کشتند و هدفی جز خرابکاری ندارند؛ از دولت می‌خواهیم خون پسرمان هدر نرود و عوامل قتل او دستگیر شوند.
قاسم خضیری ناصری
دومین قربانی اعتراضات
همچنین بنابر خبرهای منتشرشده، جوان دیگری به نام قاسم خضیری ناصری شامگاه جمعه در کوت عبدالله اهواز مورد هدف شلیک مستقیم ‌تروریست‌های جدایی‌طلب قرار گرفت و متأسفانه شنبه بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باخت.
عموی قاسم خضیری در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود می‌گوید: «قاسم خضیری کارگر یک باطری‌فروشی بود و شامگاه جمعه هنگام بازگشت از محل کار به خانه هدف تیراندازی قرار می‌گیرد.»
وی ادامه می‌دهد که «مرحوم قاسم اهل نماز و روزه و از نیروهای بسیجی پایگاه مسجد محل بود و اهل تجمع و اغتشاش نبود.»
برنامه‌ریزی گروهک الاحوازیه
برای آشوب
فارس در گزارشی نوشت: روز شنبه تصاویری از گروهک الاحوازیه منتشر شد که در حال برنامه‌ریزی برای به آشوب کشیدن برخی از مناطق خوزستان بودند؛ و پرچم جعلی خود را در تجمعات در شادگان و سوسنگرد بلند کردند گروهکی که سابقه انجام عملیات‌های متعدد ‌تروریستی در دهه 80 و 90 شمسی و به شهادت رساندن، کودکان، زنان و جمعی از شهروندان بی‌دفاع را در کارنامه دارد.
آیت‌الله حیدری:
خونخواه ۲ جوان کشته‌ شده‌ایم
علما و نمایندگان مردم دیروز یکشنبه در مصاحبه‌ها و پیام‌های خود بر پیگیری حقوق مردم از طریق مجاری قانونی و شرعی تأکید کردند و از شهروندان مناطق غرب و جنوب خوزستان خواستند تا اجازه ندهند گروهک‌های ضدانقلاب و تجزیه‌طلب از اعتراضات بحق آنها سوءاستفاده کنند.
آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از به حاشیه بردن مطالبات مردمی توسط برخی گروهک‌های ضدانقلاب، اظهار کرد: مطالبات کشاورزان و دامداران خوزستانی به‌ویژه آن‌هایی که در مسیر رودخانه کرخه قرار دارند و متضرر شدند مطالبه بحق و قانونی است و هیچ‌کس با آن مخالفت ندارد.
وی افزود: اما در میان مطالبات مردمی جریاناتی شناسایی می‌شوند که از آن‌سوی آب در خارج از کشور با وجود اینکه هیچ پایگاهی در بین مردم ندارند اما مترصد فرصت برای سوءاستفاده‌های حزبی و باندی خود هستند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری که با فارس گفت‌وگو می‌کرد، گفت: هدف جریان ضدانقلاب این است که روی مطالبات مردمی موج‌سواری کرده و آن را به نفع خود مصادره کنند که قطعاً این کارها سوءاستفاده، جنایت و خیانت به آرمان‌های ملت است.
آیت‌الله حیدری با‌ اشاره به مقوله مطالبه‌گری مردم و مقوله سوءاستفاده جریان ضدانقلاب، بیان کرد: مقوله اول برحق است و باید از آن دفاع کرد اما مقوله دوم در راستای منافع دشمنان اسلام و انقلاب بوده و باید با تمام قدرت در مقابل آن ایستادگی کرد.
وی با تأکید بر اینکه نیروهای امنیتی کار خود را در این شرایط به‌خوبی انجام می‌دهند، عنوان کرد: نیروهای مردمی و مطالبه‌گر باید با دقت، بصیرت و هوشیاری قدم بردارند تا هیچ‌گونه زمینه‌ای برای سوءاستفاده دشمن ایجاد نکنند و بدانند مطالبه برحق آنها به‌عنوان تیری برای رسیدن به قلب دشمن است.
آیت‌الله حیدری افزود: اگر انقلاب و مردم ضربه بخورد نه تاک می‌ماند و نه تاکستان و حقوق مردم بر باد می‌رود لذا باید هوشیارانه برخورد کنیم و در زمین دشمن بازی نکنند.
وی بیان کرد: افتخار بنده این است که در کنار مطالبه‌گران و فعالان محیط‌زیست هستیم اما به‌هیچ‌عنوان نمی‌پذیرم که کاری کنیم که نتیجه‌ای برای مردم نداشته و دود آن به چشم مردم برود و اجنبی از آن سوءاستفاده کند.
آیت‌الله حیدری با تأکید بر مطالبه خونخواهی دو جوان کشته‌شده از شهرستان‌های شادگان و کوت عبدالله، گفت: نه‌تنها اولیاء دم بلکه همه مردم و انسان‌های دلسوز درخواست خونخواهی این دو جوان بی‌گناه را می‌کنند.
ضدانقلاب با سوءاستفاده از مطالبات مردمی
آدم می‌کشد
وی افزود: چراکه ما می‌بینیم انسان‌های جنایتکار، وابسته به اجنبی و ضدانقلاب با سوءاستفاده از مطالبات مردمی در بین آنها تیراندازی کرده و افراد بی‌گناه را می‌کشند که هم خانواده‌ها را عزادار و ملت را رنجیده‌خاطر می‌کنند.
آیت‌الله حیدری با بیان اینکه گروهک‌های ضدانقلاب برای رسیدن به منافع شیطانی خود از هیچ کاری اِبایی ندارند، عنوان کرد: این افراد در جهت تحقق منافع خود حتی حاضر هستند انسان‌های بی‌گناه را بکشند.
مطالبه از دستگاه قضا
وی بیان کرد: از دستگاه قضا می‌خواهیم جنایتکارانی که مرتکب این جنایت شده‌اند را دستگیر و به دست محکمه عادلانه قضا بسپارند تا حکم الهی در مورد آن پیاده شود.
نماینده خوزستان: در کنار خانواده‌های دو جوان کشته‌شده هستیم
قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تمام مسئولان جمهوری اسلامی از علما، تا نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و نهادهای امنیتی به مطالبه بحق مردم واقف هستند و مردم را حمایت می‌کنند.
وی با ابراز تأسف از کشته شدن دو جوان توسط افرادی مشکوک در جریان مطالبات مردمی، عنوان کرد: افرادی که از مکانی نامعلوم به سمت مردم تیراندازی کردند و دو جوان ما را کشتند به‌دنبال آشوب و قرار دادن عشایر و طوایف در مقابل نیروهای امنیتی هستند.
ساعدی با تأکید بر اینکه مردم ما هوشیار هستند و می‌دانند هدف از این تیراندازی‌ها چیست، بیان کرد: از خانواده‌های این دو جوان می‌خواهم با صبر و حوصله خون فرزندان خود را مطالبه کنند و بدانند ما در کنار آنها هستیم و مطالبه خون ریخته شده را از دستگاه
قضا داریم.
پیگیری فوری حل مشکل آب در خوزستان؛
سپاه امکانات خود برای آب‌رسانی
به مناطق بحرانی را بسیج کرد
به‌دنبال مشکلات ناشی از کمبود آب در استان خوزستان، از روز گذشته و با پیگیری مستمر رئیس دستگاه قضا هیئتی متشکل از نمایندگان ارشد وزارت نیرو و دادستان کل کشور برای بررسی مشکلات پیش‌آمده و علل وضعیت موجود، صبح امروز عازم استان خوزستان شد.
مقرر شده است هیئت اعزام‌شده پیگیر راهکارهای فوری حل مشکل آب در استان خوزستان شده و نتیجه اقدامات و همچنین دلایل به‌وجود آمدن وضعیت موجود را به حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه گزارش کنند.
انتشار اخبار و گزارش‌های دقیق از آن منطقه و اعتراض روستاییان در محل سازمان آب و برق سبب شد که نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و علمای استان این مسئله را رأساً پیگیری کنند و سپاه نیز امکانات خود برای آب‌رسانی به مناطق بحرانی را بسیج کرد.
همچنین اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور درخصوص مشکلات اخیر استان، به وزرای مربوطه دستور داد به‌صورت فوری به مشکل مردم خوزستان رسیدگی کنند.