kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲

خنده‌های جانشین احتمالی مرکل به فاجعه سیل در آلمان جنجال به پا کرد

 


انتشار ویدئویی از خنده‌های گزینه احتمالی جانشینی صدر اعظم آلمان، در حین سخنرانی رئیس‌جمهور این کشور درباره فاجعه سیل ویرانگر آلمان، جنجال به پا کرد.
آلمان همچنان تحت تأثیر سیلاب فاجعه‌بار اواخر هفته گذشته قرار دارد و جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد که تا کنون، دست کم ۱۴۳ نفر در این کشور در پی فاجعه سیلاب ویرانگر جان خود را از دست داده‌اند. ۹۸ نفر از قربانیان، اهل یک منطقه روستایی کوچک در جنوب «کلن» بوده‌اند. این منطقه به شدت از سیلاب اخیر آسیب دیده است و پیش از این، مقامات محلی گفته بودند که بیش از 1000 نفر در این منطقه ناپدید شده‌اند و سرنوشت آنها در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اما‌، در حالی که مردم آلمان به شدت متاثر از فاجعه سیل هستند، تصاویری جنجالی از «آرمین لاشت» رهبر حزب حاکم «دموکرات مسیحی» و جایگزین احتمالی «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، در فضای مجازی پخش شد، که او را در حال خندیدن حین سخنرانی رئیس‌جمهور کشورش نشان می‌دهد. بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، حادثه فوق در حالی رخ داد که «فرانک والتر اشتاین مایر»، رئیس‌جمهور آلمان، در حال بازدید از شهر «ارفتشتات» در ایالت نورداین-وستفالن بود. این شهر در پی وقوع سیلاب ناشی از بارش سنگین باران متحمل آسیب شدیدی شده است. اشتاین مایر برای ابراز همدردی و قول کمک به آسیب‌دیدگان این فاجعه، وارد ارفتشتات شده بود. از طرف دیگر، لاشت که نخست‌وزیر ایالت نوردراین-وستفالن است، ظاهراً در حال و هوای غم‌انگیز نبوده است و ویدئویی از او گرفته شده که نشان می‌دهد، این پیشتاز رقابت برای صدراعظمی آلمان، در همان لحظه‌ای که اشتاین‌مایر با مردم آسیب‌دیده در حال صحبت بوده، او با مقام‌های سیاسی دیگر در حال خندیدن و شوخی کردن بوده است.
 به گزارش فارس، این تصاویر ویدئویی جنجالی به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و موجی از خشم را در میان سیاستمداران و شهروندان عادی به راه‌انداخت.«لارس کلینگبیل» دبیرکل حزب سوسیال دموکرات آلمان، در واکنش به این کلیپ ویدئویی گفت: «من واقعاً‌ نمی‌دانم چه بگویم»
«کوین کونرت»، معاون رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان، نیز این مسئله را ناشی از ضعف شخصیتی لاشت توصیف کرد و بسیاری از سیاستمداران آلمانی، این رفتار لاشت را غیرمحترمانه و ناشی از جهل وی توصیف کردند. طبق گزارش راشاتودی، در پی انتشار این نوار ویدئویی، در حالی که آلمان انتخابات عمومی برای تعیین صدراعظم جدید را پیش رو دارد و تمامی شواهد نشان می‌دهد که« لاشت» گزینه احتمالی صدراعظمی آینده آلمان باشد، موجب شده است که موجی علیه وی در فضای مجازی به وجود آید و هشتگ لاشت نباید صدراعظم شود در توئیتر به ترند تبدیل شد.وی در پی هجمه‌هایی که در فضای مجازی علیه این کلیپ ویدئویی مطرح شده است، در یک پیام توئیتری عذرخواهی کرد و در این خصوص نوشت: «دولت منطقه‌ای سرنوشت آسیب‌دیدگان را جدی می‌گیرد. کار من نامناسب بود و من متأسفم».