kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۲۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده:

هیچ خانواده‌ای نگران ثبت‌نام فرزند خود در مدارس نباشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ خانواده‌ای نگران ثبت‌نام فرزند خود در مدارس نباشد، برای نام‌نویسی همه دانش‌آموزان تمهیدات لازم‌اندیشیده شده است.


به گزارش خبرگزاری ایرنا، محسن حاجی میرزایی اظهارداشت: در سامانه ثبت‌نام «پادا» امکان انتخاب چند مدرسه وجود دارد ‌که ممکن است برخی از آنها بر اساس تعداد بیشتر شرکت‌کننده زودتر ظرفیتشان پر شود.
حاجی میرزایی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش هم بر فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان نظارت دارد، بی‌شک جای خالی برای همه دانش‌آموزان در مدارس وجود دارد.
وی درباره امکان افزایش ظرفیت مدارس یادآور شد: ظرفیت مدارس مشخص شده است که هر مدرسه چند نفر را پذیرش می‌کند، با توجه به الکترونیکی بودن فرآیند ثبت‌نام، امکان دخل و تصرف در آن به حداقل رسیده است.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این فرآیند متناسب با ظرفیت ثبت‌نام انجام می‌شود، افزایش ظرفیت مدرسه در شرایطی است که تعداد کلاس به‌اندازه کافی باشد اما بر اساس مقررات جاری و تعداد مشخص دانش‌آموزان افزایش ظرفیت به آنها آسیب وارد می‌کند.
مشکلات دانش‌آموزان در سامانه «پادا»
برای انتخاب رشته
حاجی میرزایی همچنین درباره مشکلات دانش‌آموزان در سامانه پادا برای انتخاب رشته اظهار داشت: امسال کل فرآیند دانش‌آموزی و نیروی انسانی را در سامانه قرار‌دادیم و این عملیات چون در گستره بزرگی انجام می‌شود، احتمال دارد که در برخی از ساعات با مشکل مواجه شود که البته باید این مشکلات به سرعت رفع شوند.
وی درباره گرایش دانش‌آموزان به رشته تجربی افزود: انتخاب رشته تحصیلی تحت عوامل مختلفی انجام می‌شود، بخشی مربوط به آموزش و پرورش نیست و به فضای عمومی جامعه برمی گردد که گرایش به برخی از مشاغل برای آینده بیشتر است.این موضوع در آینده نیازمند این است که تناسب به شیوه مناسب‌تری در توزیع رشته‌ها انجام شود تا به تعادل برسد. وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون بیش از ۳۵ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم در هنرستان‌ها هستند که امسال این ظرفیت باید افزایش پیدا کند.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: فرآیند هدایت تحصیلی باید بهتر از گذشته انجام شود، امسال به دلیل کرونا محدودیت وجود داشت، باید دانش‌آموزان با مشاغل مختلف آشنا شوند اگر خانواده‌ها با ظرفیت هنرستان‌ها آشنا شوند، گرایش به رشته‌های هنرستانی نیز بیشتر می‌شود.