kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۲۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳
رئیس‌سازمان بهزیستی کشور خبر داد

پرداخت ماهانه ۱۵۵ میلیارد تومان از سوی دولت برای نگهداری سالمندان و معلولان

 


رئیس‌سازمان بهزیستی کشور گفت: ماهانه ۱۵۵ میلیارد تومان برای نگهداری و پرستاری صد هزار معلول، سالمند و بیماران مزمن روان در مراکز شبانه‌روزی و منازل پرداخت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، وحید قبادی‌دانا در آیین اهدای نمادین هزار دستگاه اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان تحت نظارت، اظهارداشت: امروز حدود ۵۱ هزار نفر از سالمندان، معلولان و بیماران مزمن روان در بیش از یکهزار مرکز شبانه‌روزی سالمندان توسط موسسات غیردولتی و خیریه‌ها نگهداری می‌شوند که ماهانه به ازای هر فرد دو میلیون تومان به این مراکز پرداخت می‌شود و در مجموع صد میلیارد تومان در ماه از سوی دولت برای نگهداری از این ۵۱ هزار نفر کمک می‌شود.
قبادی‌دانا خاطرنشان کرد: همچنین ۵۵ هزار معلول ضایعه نخاعی و شدید و خیلی شدید وابسته بستر در منازل هستند که دولت ماهانه یک میلیون تومان روی کارت بانکی آنها پرداخت می‌کند که در مجموع ماهانه ۵۵ میلیارد تومان شامل می‌شود.
وی با قدردانی از کمک‌های نهادهای بین‌المللی به مددجویان بهزیستی گفت: لیست کمک‌های صندوق جمعیت ملل متحد منتشر شده است. هفته گذشته ۸۰۰ دستگاه اکسیژن ساز تهیه و تحویل بهزیستی شد و در ۱۸ استان مورد استفاده قرار گرفت و قرار است ۲۰۰ دستگاه دیگر در گمرک ترخیص شود.
واکسیناسیون کامل سالمندان مراکز بهزیستی
رئیس‌سازمان بهزیستی کشور افزود: صد در صد جمعیت سالمندی در مراکز بهزیستی مورد واکسیناسیون قرار گرفتند اما ممکن است نیاز به اکسیژن مکمل باشند که در اختیار آنها قرار گرفت. قبادی دانا ادامه داد: ۱۱ میلیارد تومان هزینه هزار دستگاه برآورد شده که به سازمان بهزیستی کشور اهدا شده و بهزیستی در اختیار مراکز مربوطه قرار‌داده است. وی با اشاره به اقدامات بهزیستی در دوران شیوع کرونا افزود: با شیوع کرونا در ووهان چین ایزولاسیون در مراکز بهزیستی آغاز و دستورالعمل‌های تخصصی در این مراکز اجرایی شد. مجموع این اقدامات باعث شد بروز کرونا در مراکز شبانه‌روزی با انجام پروتکل‌های بهداشتی به حداقل برسد. رئیس‌سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: 8 هزار و 500 نفر در مراکز شبانه‌روزی به کرونا مبتلا شدند و بیش از هشت هزار نفر با اینکه سن بالا داشتند و در خطر شدید بودند به بهبودی کامل دربیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت دست یافتند. همچنین از ابتدای شیوع کرونا تا امروز حدود ۵۰۰ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران مزمن روان مقیم در مراکز شبانه‌روزی، جان خود را از دست دادند. قبادی دانا یادآور شد: در دوران کرونا، کمک‌های خوبی از دستگاه‌های غیردولتی داشتیم. بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بنیاد مستضعفان برای مددجویان بهزیستی بود که به صورت الکترونیکی و شفاف روی کارت بانکی جامعه هدف شارژ شده است.