kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۲۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷

افزایش رسمی قیمت نان در تهران

در حالی‌که معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از افزایش قیمت نان اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، اتحادیه نانوایان سنتی تهران در ابلاغیه‌ای نرخ مصوب انواع نان را اعلام کرد.

 


به گزارش خبرگزاری‌ها، اتحادیه نانوایان سنتی تهران در ابلاغیه‌ای نرخ مصوب انواع نان با گندم یارانه‌ای نوع یک و دو را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه قیمت نان با آرد یارانه‌ای نوع یک (665 تومانی) به شرح ذیل است:
بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم؛ ۱,۸۰۰ تومان، تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرم؛ ۹۰۰ تومان، تافتون گردان (ماشینی جدید) با وزن چانه ۲۲۰ گرم؛ ۷۰۰ تومان، لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه ۱۶۰ گرم؛ ۵۰۰ تومان، تافتون خراسانی با وزن چانه ۳۰۰ گرم؛ یک‌هزار تومان، لواش اتوماتیک هر کیلوگرم پنج هزار تومان.
همچنین قیمت انواع نان با آرد یارانه‌ای نوع ۲ (۹۰۰ تومانی) به شرح ذیل تعیین شده است:
بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم؛ ۲,۵۰۰ تومان، تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرم؛ ۱,۲۰۰ تومان، تافتون گردان (ماشینی جدید) با وزن چانه ۲۲۰ گرم؛ یک‌هزار تومان، لواش و تافتون گردان (ماشینی) با وزن چانه ۱۶۰ گرم؛ ۶۵۰ تومان، سنگک با وزن چانه ۶۵۰ گرم؛ 3هزار تومان، تافتون خراسانی با وزن چانه ۲۰۰ گرم؛ ۱,۵۰۰ تومان و لواش اتوماتیک هر کیلوگرم شش هزار تومان.
قاسم نوده‌فراهانی؛ رئیس‌اتاق اصناف تهران در گفت‌و‌گو با فارس اعلام افزایش ‌نرخ مصوب انواع نان با گندم یارانه‌ای نوع یک و نوع دو در سال جاری را تایید کرد و افزود: قیمت جدید انواع نان، دیروز به صورت رسمی ابلاغ شد. ضمن اینکه کلیه واحدهای نانوایی مکلف به اجرای این نرخ‌نامه هستند و این نرخ‌ها مربوط به سال جاری است.
گفتنی است، بر اساس مصوبه جدید، نرخ نان‌های سفارشی، رژیمی و خشک از شمول ترازو خارج است و حداکثر نرخ کنجد برای نان بربری یک‌هزار تومان تعیین شده است.
با وجود اعلام نرخ‌های جدید نان و افزایش قیمت، حسن حنان؛ قائم‌مقام و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم در واکنش به اخباری درباره افزایش 50 درصدی قیمت نان اظهار کرد: ما هیچ اطلاعی درباره افزایش قیمت نان نداریم. این موضوع از وظایف ستاد تنظیم بازار است و باید در آنجا بررسی و مصوب شود و شرکت بازرگانی دولتی ایران هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد.
وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود شرکت بازرگانی دولتی ایران، نامه‌ای به استانداری‌ها زده و موضوع افزایش قیمت نان را ابلاغ کرده است گفت: ما هیچ نامه‌ای به استانداری‌ها درباره افزایش قیمت نان نزده‌آیم و خود استانداری‌ها هستند که (بعد از مصوبه تنظیم بازار) می‌توانند قیمت نان را در استان خود تعیین و اعلام کنند.