kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
آلمان و بلژیک

غرب اروپا همچنان درگیر سیل ویرانگر

 

در سیل مرگبار روزهای اخیر اروپا که تلفات آن از 153 نفر عبور کرده و هم‌چنان صدها نفر مفقود هستند، آلمان بیش‌ترین سهم خسارات جانی و مالی را متحمل شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، در روزهای اخیر تصاویری از کشورهای غرب اروپا مخابره می‌شود که نشان‌دهنده اوضاع وخیم ناشی از سیل مرگبار و ویرانگر بی‌سابقه قاره سبز در چند دهه گذشته است.  تلفات سیل مرگبار غرب اروپا روز جمعه از ۱۵۳ نفر عبور کرد و همچنان دست‌کم هزار و 300 نفر مفقود هستند. جاده‌ها را آب برده و خودروها را روی هم انباشته کرده و در برخی مناطق خانه‌ها را تا سقف آب گرفته و مردم وحشت‌زده از مناطق سیل زده تخلیه می‌شوند. اما هیچ بخشی از اروپا به‌اندازه آلمان، جایی که همچنان صدها نفر مفقود هستند و تعداد قربانیان به ۱۳۳ نفر رسیده، سهمگینی این سیل را تجربه نکرده است. انتظار می‌رود همان‌طور که امدادگران در میانه آوارها ناامیدانه در جست‌وجوی کسانی هستند که همچنان نفس می‌کشند، تعداد قربانیان افزایش یابد.
سیل همچنین بخش‌هایی از بلژیک، هلند و سوئیس را در برگرفته و در بلژیک، رود «میوز» طغیان کرد و به سمت روستاها و مرکز شهر «لیژ» سرازیر شد و در پی آن هزاران خانه بدون برق ماندند.
مرکز ملی کنترل بحران بلژیک در بیانیه‌ای خبر داد که تعداد قربانیان سیل اخیر این کشور به 24 نفر افزایش یافته و این آمار طی ساعت‌ها و روزهای آتی بیشتر خواهد شد.
در مرکز اروپا هم تلاش‌های امداد و نجات در حالی که شبکه‌های برق و ارتباطات قطع شده، راه‌ها و پل‌ها تخریب شده و کمبود آب آشامیدنی وجود دارد، به مشکل برخورده است. بیشترین آسیب در مناطق روستایی کم‌جمعیت دیده می‌شود.
دولت بلژیک برای گرامیداشت قربانیان سیل ویرانگر و مرگبار اخیر در این کشور، ۲۰ جولای (۲۹ تیر ماه) را به عنوان روز عزای عمومی اعلام کرد.
 بنا بر گزارش رویترز، برق بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان منطقه جنوبی «والونیا» قطع شده، برخی از مناطق سیل زده به آب شرب سالم دسترسی ندارند و بخش عظیمی از خطوط ریلی مناطق جنوبی بلژیک به دلیل سیل، غیرقابل استفاده شده است.