kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
رژیم صهیونیستی گفته بود ارتش این رژیم ایمن شده است

کرونا به ارتش اسرائيل زد / 535 نظامی صهیونیست به قرنطینه رفتند

 

سرویس خارجی-
روزنامه«جروزالیم پست» اعلام کرده در پی شیوع ویروس کرونا در میان برخی یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی، «صدها نظامی اسرائیلی قرنطینه شدند».
اسفند 99 بود که رسانه‌های صهیونیست با سرو صدای زیاد اعلام کردند با واکسیناسیون بیش از 85 درصد نظامیان صهیونیست، «ارتش اسرائیل به ایمنی جمعی دربرابر ویروس کرونا رسید». روزنامه «تایمز اسرائیل» در همان زمان از قول سرلشگر «ایتسیک تورجمان»، فرمانده دایره فناوری و تدارکات ارتش صهیونیستی با غرور نوشت: «می‌توان با قاطعیت اعلام کرد که ارتش اسرائیل اولین ارتش جهان است که به مصونیت جمعی در برابر ابتلا به کرونا دست یافته است». مصونیت جمعی در برابر یک اپیدمی به مرحله‌ای گفته می‌شود که در آن حدود هفتاد درصد یک جمعیت معین از طریق ابتلا و بهبود یا از راه واکسینه شدن مصون شده باشند. در چنین حالتی زنجیره ابتلا به ویروس و انتقال گسترده آن تقریبا قطع می‌شود. اما تبلیغات رسانه‌ای صهیونیست‌ها خیلی طول نکشید چرا که خبرهای بعدی نشان می‌داد، موج تازه کرونا این سرزمین اشغال شده را فرا گرفته است. با شیوع مجدد کرونای موسوم به دلتا در سرزمین‌های اشغالی صدها تن از نظامیان صهیونیست به نوشته جروزالم پست به دلیل ابتلا دوباره راهی قرنطینه شده‌اند: «در مجموع ۱۳۵ نظامی و افسر اسرائیلی به کرونا مبتلا شده‌اند و هم اکنون ۵۳۵ نفر از نظامیان ارتش هم قرنطینه شده‌اند». همزمان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد میزان موثر بودن واکسن فایزر دربرابر گونه دلتای ویروس کرونا کمتر از آن چیزی است که مقامات امیدوار بودند. به نوشته جروزالم پست «نفتالی بنت» روز جمعه در حالی این مطلب را بیان کرد که جواب آزمایش کرونای ۸۵۵ نفر در سرزمین‌های اشغالی مثبت بوده است. بنت گفت: «ما دقیقا نمی‌دانیم واکسن تا چه حد می‌تواند کمک کند، اما این میزان به طور قابل توجهی کمتر از آن چیزی است که تصور می‌شد».
وقتی فضای مجازی مردم را به کشتن می‌دهد
خبر دیگر از کرونا اینکه رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی با ناکامی در جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط درباره واکسن‌های کووید 19 در پلتفرم‌هایشان، مردم را به کشتن می‌دهند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارات جو بایدن، یک روز پس از آنکه دکتر «ویوک مورتی»، جراح عمومی آمریکایی اطلاعات غلط درباره واکسن‌ها را تهدید برای بهداشت عمومی اعلام کرد و همچنین همزمان با توصیه مقامات آمریکایی دال بر اینکه مرگ‌ها و بیماری‌های جدی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به خاطر واکسن‌ها تقریبا قابل پیشگیری هستند،
مطرح شدند.
بایدن در پیامی به پلتفورم‌های رسانه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک که اطلاعات غلط و گمراه‌کننده درباره واکسن‌های کرونا در آنها منتشر می‌شوند، گفت: «آنها مردم را به کشتن می‌دهند... تنها پاندمی که ما داریم در بین افرادی است که واکسن کووید 19 نزده‌اند».