kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
بر اساس اظهارات رئیس ‌بانک مرکزی ایالات متحده

وضعیت اقتصادی آمریکا ناامیدکننده است

بر اساس اظهارات رئیس ‌بانک مرکزی ایالات متحده، وضعیت بد تورم و نرخ بیکاری آمریکا تا چند ماه دیگر هم به این حالت ناامیدکننده باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، جروم پاول انتظار دارد نرخ تورم در ماه‌های آینده نیز کماکان در سطح بالایی باقی بماند. تورم با سرعت بالایی افزایش یافته و به همین دلایل به چندین ماه برای کاهش آن زمان نیاز است.
رئیس ‌بانک مرکزی آمریکا در جمع اعضای کمیته مالی کنگره گفته است که در نتیجه شیوع کرونا، بخش تولید با محدودیت مواجه شده و برای عرضه نیز محدودیت‌هایی پیش آمد که همین دلایل باعث افزایش تورم هم در بخش کالا و هم در بخش خدمات شد.
پاول بار دیگر با تاکید بر اینکه ابزارهای لازم برای مهار تورم و بازگرداندن آن به محدوده هدف در اختیار بانک مرکزی است، از بازگشت تورم به محدوده دو درصدی پس از یک دوره زمانی چند ماهه خبر داد.
وضعیت بازار کار، یکی دیگر از محورهای سخنان پاول بود و او با ‌اشاره به بهبود بازار در هفته‌های اخیر گفت که هنوز راه زیادی برای رسیدن به یک بازار کار ایده آل باقی مانده است. رئیس‌بانک مرکزی، تقاضا برای استخدام نیروهای جدید را نیرومند توصیف کرد اما در عین حال به این نکته نیز‌اشاره کرد که شمار بیکاران هنوز در سطح بالایی قرار دارد و باید بیش از این مقدار کاهش یابد.
گفتنی است، متوسط نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن با چهار دهم درصد افزایش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به سطح پنج و چهار دهم درصد رسید که این نرخ تورم، نیم درصد بیشتر از نرخ مورد انتظار قبلی و بالاترین سطح تورمی ثبت شده در آمریکا در ۱۳ سال اخیر بوده است.
نرخ بیکاری هم به پنج و 9 دهم درصد رسیده که یک دهم درصد بیشتر از ماه قبل و همچنین بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده این کشور در طول سه ماه اخیر است. اکنون حدود ۱۰ میلیون آمریکایی بیکار هستند.