kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷

توکیو 2020



روزشماری تانک روس برای حضور در المپیک
دارنده ۵ طلای جهان و المپیک با انگیزه بالا به دنبال کسب موفقیتی دیگر در المپیک توکیو است.
عبدالرشید سعدالله یف، ملقب به تانک روس و دارنده ۵ طلای جهان و المپیک، این بار نیز بخت اصلی کسب مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد در المپیک‌ توکیو است.سعدالله یف با انتشار تصویر تیم ملی کشتی آزاد روسیه، نوشت: تیم المپیکی کشتی آزاد روسیه، یک هفته مانده به آغاز مهم‌ترین رویداد ورزشی ۵ سال اخیر. در حال نزدیک شدن به هدفی که سال‌ها منتظرش بودیم، هستیم.سعدالله یف در المپیک ۲۰۱۶ ریو مدال طلای المپیک را از آن خود کرد.

پیشنهاد باخ برای حضور تماشاگران در المپیک
توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک که در ژاپن به سر می‌برد، دیداری را با یوشهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن داشت.
گفته می‌شود در این نشست رییس کمیته بین‌المللی المپیک تقاضایی را از نخست وزیر ژاپن در مورد حضور تماشاگران داشته است.باخ درخواست کرده است در صورتی که وضعیت شیوع ویروس کرونا در توکیو بهتر شود و شهر از حالت اضطراری در آید اجازه بدهند که تماشاگران در سالن‌های بازی‌های المپیک توکیو حضور داشته باشند.
توماس باخ سپس دیروز به شهر هیروشیما که سال‌ها قبل بمباران هسته‌ای شده بود، سفر کرد تا در فاصله یک هفته مانده تا آغاز المپیک توکیو پیام صلح جهانی را به گوش جهانیان برساند.باخ از پارک یادبود صلح هیروشیما هم بازدید کرد و به یاد قربانیان حادثه بمباران هسته‌ای تاج گلی را آن‌جا گذاشت و با یکی از بازماندگان این اتفاق که ۸۲ ساله بود دیدار کرد.
این بازدید در حالی انجام شد که عده‌ای از مخالفان برگزاری المپیک بازهم اعتراضاتی داشتند. آن‌ها عنوان می‌کردند که برگزاری این بازی‌ها جشنواره صلح نیست و نادیده گرفتن سلامتی و زندگی مردم ژاپن خواهد بود.

کاروان ۷۷۷ نفری چین در المپیک توکیو
چین با کاروان ۷۷۷ نفری در بازی‌های المپیک توکیو شرکت می‌کند.
کمیته ملی المپیک چین اعلام کرد که کاروان ۷۷۷ نفری را به بازی‌های المپیک توکیو اعزام می‌کند که بزرگ‌ترین کاروان اعزامی آن‌ها به بازی‌هایی بوده که در کشورهای دیگر برگزار می‌شود.از میان ۷۷۷ نفر، ۴۳۱ نفر را ورزشکاران تشکیل می‌دهند که شامل ۲۹۸ ورزشکار زن و ۱۳۳ مرد هستند.تعداد ورزشکاران چینی در المپیک توکیو نسبت به دو المپیک قبلی افزایش داشته است.در المپیک ۲۰۱۲ لندن ۳۹۶ ورزشکار و در المپیک ۲۰۱۶ ریو ۴۱۶ ورزشکار از چین شرکت کردند.در این کاروان ۷۷۷ نفره چین، ۳۰۷ نفر به عنوان مربی، سرپرست، پزشک و ۳۹ نفر به عنوان همراه حضور دارند.جوان‌ترین ورزشکار چین ۱۴ ساله و مسن‌ترین آن ۵۲ ساله است. میانگین سن این تیم ۲۵.۴ سال است.چین در المپیک ریو بعد از آمریکا و بریتانیا با ۲۶ طلا، ۱۸ نقره و ۲۶ برنز سوم شد.

عکس مشترک ورزشکاران روی سکوی المپیک ممنوع
کمیته بین المللی المپیک قوانین سخت‌تری را برای انجام مراسم اهدای مدال در المپیک توکیو تصویب کرد.
کمیته بین المللی المپیک ممنوعیت هایی را برای مراسم اهدای مدال در المپیک توکیو اعلام کرده بود از جمله اینکه افرادی که مدال را اهدا می کنند باید دستکش بپوشند و مدال داخل سینی گذاشته می شود و ورزشکار خودش آن را بر گردنش می اندازد. در آغوش کشیدن و دست دادن هم ممنوع شد. اکنون سخت گیری ها بیشتر هم شده است. بر این اساس کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد ورزشکاران، داوطلبان و مسئولانی که در مراسم اهدای مدال حضور دارند حتماً باید ماسک داشته باشند.فاصله بین ورزشکاران بر روی سکوها نیز بیشتر می‌شود. در مراسم اهدای مدال فقط یکی از اعضای IOC و یک نفر از فدراسیون جهانی رشته مربوطه حضور خواهند داشت. افرادی انتخاب می شوند که واکسینه شده باشند.
مهم‌تر از همه اینکه ورزشکاران نمی توانند هر سه نفر روی سکوی طلا قرار بگیرند و عکس یادگاری بگیرند و حتماً همه باید در جای خود باقی بمانند.

آخرین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد پیش از اعزام به المپیک
آخرین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد پیش از اعزام به المپیک از ۲۸ تیر آغاز می شود.
پانزدهمین و آخرین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در المپیک توکیو از روز ۲۸ تیرماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار می شود.اسامی نفرات دعوت شده که تا روز ۸ مردادماه ادامه خواهد داشت به شرح زیر است:
*۵۷ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران) امیرحسین شامی (البرز)
*۶۱ کیلوگرم: محمد رمضان پور (مازندران)
*۶۵ کیلوگرم: مرتضی قیاسی (لرستان) پیمان بیابانی (تهران)
*۷۰ کیلوگرم: امیرحسین مقصودی (تهران)
*۷۴ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی (تهرن) محمدصادق فیروزپور (مازندران)
*۷۹ کیلوگرم: حمیدرضا زرین پیکر (تهران)
*۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران) کامران قاسم پور (مازندران) سجاد غلامی (البرز)
*۹۲ کیلوگرم: محمدجواد ابراهیمی (مازندران)
*۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان (مازندران) مجتبی گلیج (مازندران) سجاد عزیزی (تهران)
*۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (مازندران) عباس فروتن (مازندران).