kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
دبیرکل فدراسیون فوتبال ضمن تاکید حضور قطعی مهدوی کیا در تیم امید قول داد:

فوتبال در المپیک بعدی حضور خواهد داشت

 

سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال رسما اعلام کرد مهدوی‌کیا قطعا سرمربی تیم امید خواهد بود، اگرچه در حال حاضر او مشغول مذاکره با باشگاه‌ هامبورگ است.
حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال درمورد بحث راه‌اندازی VAR، میزبانی مرحله نهایی مسابقات جام جهانی، اخرین وضعیت حضور مهدوی کیا در تیم امید و... به اظهار نظر پرداخت که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
ورود فغانی به بحث سیستم VAR
*یکی از بحث‌های مهم ما VAR است که پروسه زمان‌بری خواهد بود. 50درصد این پروسه دست فدراسیون است. ضمن اینکه شرایطی داریم که اگر بخواهیم از شرکت‌های داخلی استفاده کنیم آنها باید مورد تایید فیفا باشند، اما این زمان را نداریم. کارگروهی تشکیل شده و تا یک‌شنبه هفته آینده با مدیریت شخص رئیس‌فدراسیون جلسه‌ای خواهیم داشت. همچنین فغانی هم به بحث سیستم VAR اضافه شده است. VAR پنج مرحله دارد و شاید هنوز در مرحله اول و دوم هستیم، اما موضوعی که مهم است اینکه شاید برای تمام بازی‌ها نتوانیم از آن استفاده کنیم. شاید مجبور باشیم در برخی بازی‌ها آفلاین کار کنیم و سپس به سمت آنلاین برویم. رئیس‌فدراسیون و کارگروه عزم خود را جزم کرده‌اند و امیدوارم در آینده شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.
* درمورد شرایط لیگ دسته اول و دوم و گل‌های مشکوکی که به ثمر می‌رسد، باید بگویم که این موضوع به مجموعه داوری مربوط نمی‌شود. کارگروهی تشکیل شده و اتفاقات فوتبال را رصد می‌کند. قطعاً تمام اطلاعات به فدراسیون می‌رسد و ما پیگیری خواهیم کرد. سلامت و درستی سرلوحه فدراسیون است. ریاست فدراسیون هم در حرف‌هایش گفته که سلامت فوتبال از شعارهای فدراسیون است.
اجازه بی‌اخلاقی نمی‌دهیم
*مجری فوتبال کشور، فدراسیون است و ما اجازه نمی‌دهیم این اتفاقات ادامه دار باشد. به گذشته کاری نداریم، اما اجازه نمی‌دهیم بی‌اخلاقی و بی‌احترامی در فوتبال ادامه داشته باشد. هر کسی هر حرفی می‌زند باید پاسخگو باشد و مسئولیتش را بپذیرد. خروجی لیگ‌های ما تیم ملی است و گاهی اتفاقاتی در تیم ملی رخ داده که فوتبال کشورمان متضرر شده است.
*تیم ملی ما مستقیم زیر نظر رئیس‌فدراسیون برنامه‌ریزی می‌شود. سرمربی مشخص شده؛ مهدوی‌کیا به عنوان مشاور در بازی‌های بعدی کنار رئیس‌فدراسیون خواهند بود. حدود 3 سال تا المپیک بعدی داریم و درحال رایزنی با کمیته ملی المپیک هستیم. از همین جا اعلام می‌کنم در المپیک بعدی تیم ایران حضور خواهد داشت. در هر کاری با برنامه پیش برویم به نتیجه می‌رسیم. باید از کشورهای دیگر الگوبرداری کنیم. برای تیم نوجوانان و جوانان هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. باید برای تیم‌های پایه هم برنامه‌ریزی شود. اگر به آنها توجه نکنیم در آینده تیم بزرگسالان دچار مشکل می‌شود.
* مهدوی‌کیا از طرف هیئت‌رئیسه مورد تایید قرار گرفته و سرمربی تیم امید خواهد بود، اما باید با باشگاه‌هامبورگ مذاکره کند. مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب شده و قطعا سرمربی خواهد بود.
میزبانی هنوز قطعی نشده
*درمورد میزبانی مسابقات مرحله نهایی جام جهانی هنوز خبر قطعی نیامده است. گروه‌بندی و بازی‌های رفت و برگشت مشخص شده است، اما به دلیل کرونا و شرایطی که وجود دارد هنوز هیچ چیزی قطعی نیست. به هر حال امکان دارد بازی‌های متمرکز باشد؛ یا دو کشور میزبان شوند یا کشور ثالثی میزبان باشد. با هر شرایطی ما می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. نباید فکر کنیم اگر میزبانی در ایران نباشد شانس‌مان کم می‌شود. تیم ملی ما آن‌قدر مقتدر است که می‌تواند با هر شرایطی پیروز شود.