kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵

اخبار کوتاه از فوتبال

 

جهانبخش در تست پزشکی باشگاه فاینورد
هافبک ایرانی برایتون برای انجام تست پزشکی به باشگاه فاینورد هلند رفت.
این روزها بازگشت علیرضا جهانبخش به لیگ برتر هلند سوژه اصلی رسانه‌های این کشور شده است. طبق اعلام رسانه های معتبر هلند انتقال هافبک ایرانی برایتون انگلیس به فاینورد قطعی شده است و توافقات بین طرفین صورت گرفته است.در همین رابطه عصر دیروز« فاینورد ترانسفرمارکت» با انتشار تصویری از علیرضا جهانبخش بازیکن ملی پوش ایرانی از رسیدن این بازیکن به باشگاه فاینورد برای انجام تست پزشکی خبر داد.
در این خصوص فرانک مدیر باشگاه فاینورد جذب این بازیکن ایرانی را تایید کرد و در مصاحبه خود، گفت: در آستانه امضای قرارداد با علیرضا جهانبخش قرار داریم و این بازیکن بزودی پیراهن فاینورد را برتن می کند.
جهانبخش از سال 2015 تا 2018 برای آلکمار بازی کرد و در آخرین فصل حضورش در این تیم جایزه بهترین بازیکن فصل لیگ برتر هلند را کسب کرد.هافبک ایرانی بعد از دوران طلایی با آلکمار در سال 2018 راهی برایتون انگلیس شد ولی نتوانست عملکرد رضایت بخشی را در لیگ جزیره از خود به نمایش بگذارد.
ایوان هاسیک، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال لبنان
فدراسیون فوتبال لبنان از انتخاب ایوان هاسیک به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان این کشور خبر داد.
تیم ملی فوتبال لبنان به مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه پیدا کرده است. لبنان در گروه A با تیم‌های ایران، کره جنوبی، عراق، سوریه و امارات هم‌گروه است.فدراسیون فوتبال لبنان سرمربی جدید تیم ملی را انتخاب کرد. طبق اعلام فدراسیون فوتبال لبنان، ایوان هاسیک به عنوان سرمربی جدید لبنان انتخاب شد تا در مرحله پایانی انتخابی روی نیمکت تیم نشیند.ایوان هاسیک اهل جمهوری چک است و سابقه مربیگری در الهلال عربستان را هم در کارنامه دارد.
خداحافظی روبن برای دومین بار از دنیای فوتبال
مهاجم سابق بایرن مونیخ بعد از آنکه دوباره به فوتبال بازگشت تصمیم به خداحافظی دوباره گرفت.آرین روبن بعد از جدایی از بایرن مونیخ به فوتبال هلند برگشت و پیراهن خرونینگن را بر تن کرد.او یک سال بعد از حضور در این تیم دیروز بار دیگر تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت و به نظر می‌رسد که این بار دیگر قصد ندارد به مستطیل سبز برگردد.
پارگی رباط غلامی و دوری چند ماهه از فوتبال
مدافع تیم فوتبال استقلال که در جریان دربی ۹۶ پایتخت دچار مصدومیت شد، به علت پارگی رباط صلیبی ماه‌ها از میادین دور خواهد بود.
در جریان دربی ۹۶ پایتخت، در چارچوب مرحله یک چهارم رقابت‌های جام حذفی، تیم‌ استقلال موفق شد در ضربات پنالتی، پرسپولیس را شکست دهد.در دقیقه ۵۳ این بازی، عارف غلامی به علت مصدومیتی که در جریان مسابقه دچار آن شد، با محمد دانشگر تعویض شد.پس از بازی، غلامی با شرایط خاصی از ورزشگاه خارج شد تا به نظر برسد وضعیت غلامی نامناسب نیست که پس از بررسی‌های انجام شده، مشخص شد این بازیکن از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شده است و ماه‌ها از میادین دور خواهد بود.
تصمیم جدید فیفا برای جام جهانی فوتسال
با تصمیم جدید فیفا، تیم ‌های حاضر در جام جهانی فوتسال باید دو بازیکن بیشتر با خود به این رقابت‌ها اعزام کنند.
روز گذشته فیفا در نامه‌ای به فدراسیون‌های سراسر جهان اعلام کرد تیم‌های حاضر در جام جهانی به خاطر عوارض احتمالی ویروس کرونا و تاثیر آن بر مسابقات، ۱۶ بازیکن با خود به جام جهانی ببرند.از این ۱۶ بازیکن، سه نفر الزاماً باید دروازه‌بان باشند. در هر مسابقه هم نام ۱۴ بازیکن در لیست اصلی رد می‌شود و دو بازیکن روی سکوها قرار خواهند گرفت.
مسابقات جام جهانی فوتسال شهریور و مهر امسال با حضور ۲۴ تیم به میزبانی لیتوانی برگزار می‌شود.تیم ملی فوتسال ایران در گروه ششم این رقابت‌ها در کنار آرژانتین قهرمان دوره گذشته، آمریکا و صربستان حضور دارد.