kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۰۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
وزیر بهداشت:

بازگشایی مدارس قابل پیش‌بینی نیست

وزیر بهداشت گفت: با توجه به خیز پنجم کرونا بازگشایی مدارس اکنون قابل پیش‌بینی نیست.


سعید نمکی در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا در حاشیه بازدید سرزده از یک مرکز واکسیناسیون در غرب تهران، اظهارداشت: به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها بسیار نگرانیم، همکاران در بخش سلامت بسیار تحت فشار هستند.
نمکی تاکید کرد: عدم رعایت پروتکل‌ها ما را گرفتار کرده است و اگر رعایت رعایت نکنند گرفتارتر خواهد کرد.
وی افزود: وقتی جایی را قرمز اعلام می‌کنیم، گویی شرایط آبی است و کسی گوش به حرف نمی‌دهد. مردم همیشه همراه بودند و ما از باقی بخش‌ها که باید کمک‌مان کنند انتظار داریم که بیشتر از این کمک کنند و ما را در این معرکه تنها نگذارند.
وزیر بهداشت درباره تکلیف بازگشایی مدارس با توجه به خیز پنجم کرونا و سفرهای تابستانی احتمالی هموطنان، گفت: بازگشایی مدارس اکنون قابل پیش‌بینی نیست، امیدواریم بتوانیم با واکسیناسیون معلمان به عنوان یک گروه آسیب پذیر و رعایت پروتکل‌ها بتوانیم مدارس را بازنگه داریم، امیدواریم.
تعداد مراکز و شیفت‌های واکسیناسیون
افزایش می‌یابد
همچنین به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نمکی درباره روند واکسیناسیون بیان داشت: روند کار به سرعت انجام می‌شود و قرار شد هم شیفت‌ها اضافه شود و هم تعداد ایستگاه‌های واکسیناسیون افزایش یابد.
وی با بیان اینکه مردم اکثرا از سرعت دریافت واکسن در مراکز راضی بودند، افزود: تلاش داریم در روز‌های آینده تعداد پایگاه‌ها را در سراسر کشور افزایش دهیم،
وزیر بهداشت اظهارداشت: همکاران ما در این هوای گرم با سرعت بالا مشغول به کار هستند تا بتوانند افراد بیشتری را در هر روز واکسن بزنند.