kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
عراق

مرگ همه سرنشینان کشتی در حادثه آتش سوزی



رسانه‌های عراقی از آتش گرفتن یک فروند کشتی این کشور در آب‌های خلیج‌فارس و جان باختن همه خدمه آن خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، گزارش‌های اولیه حاکی از مرگ ٩ خدمه این کشتی است. الجزیره گزارش داد هنوز علت حادثه مشخص نیست.
خبر دیگر از عراق اینکه آمار اعلامی رسمی از سوی وزارت بهداشت و محیط زیست عراق می‌گوید: ۶۰ نفر در حادثه آتش سوزی بیمارستان الحسین‌(ع) شهر الناصریه استان ذی قار جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، وزارت بهداشت و محیط زیست عراق دیروز در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: بعد از پایان اقدامات دفاع مدنی و پزشکی قانونی در استان ذی قار، مجموع شهدای حادثه بیمارستان امام حسین علیه‌السلام به ۳۹ نفر با هویت مشخص و ۲۱ تن با هویت نامشخص رسید.
این در حالی است که منابع غیر رسمی و بیمارستانی استان ذی قار عراق پیش‌تر اعلام کردند آمار کشته‌های حریق دوشنبه شب گذشته در بیمارستان الحسین‌(ع) شهر الناصریه در بخش ایزوله کرونا به ۱۲۴ تن رسیده است.
روز گذشته مرکز دفاع مدنی عراق در گزارشی از بررسی ابعاد حادثه اعلام کرد که احتمال دارد هنوز چند نفر زیر ساختمان تخریب شده در اثر آتش سوزی باقی مانده باشند.
این گزارش می‌افزاید که «دفاع مدنی درباره نشت اکسیژن در بخش ایزوله بیماران کرونایی در بیمارستان الحسین‌(ع) پیش از وقوع حادثه هشدار داده و تاکید کرده بود که نباید ماده قابل اشتعال(مانند دیوارهای پیش ساخته و سقف‌های کاذب قابل اشتعال ) در ساخت مراکز ایزوله بیماران کرونایی به کار رود اما وزارت بهداشت توجهی به این هشدارها نکرد. 
ساختمان این بخش از بیمارستان شامل ده‌ها کانکس به طور کامل تخریب شده است.
یک خانواده 6 نفره نیز در میان کشته شدگان هستند. شناسایی حدود ۴۰ قربانی این حادثه به دلیل سوختن اجساد دشوار است.
ریاست پارلمان عراق روز سه شنبه جلسه ویژه درباره بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی بیمارستان الناصریه برگزار کرد.
تحقیقات اولیه درباره علت آتش سوزی بیمارستان در الناصریه حکایت از اتصال برق و در نتیجه آن، وقوع آتش سوزی داشت اما یک مسئول امنیتی به رسانه‌های عراقی گفته است: بر اساس نتایج اولیه تحقیق، این حادثه به علت اتصال برق نبود بلکه اتصال به گسترش آتش دامن زد. آغاز آتش سوزی با آتشی بود که از منبعی نامعلوم در سه کانکس درگرفت.