kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

زحمات ۳۰ ساله والیبال را قربانی باندبازی نکنید!(نکته ورزشی)

اتفاقات اخیر والیبال حسابی خبرساز شده است. پس از صحبت‌های قائمی درباره اتفاقات پشت پرده تیم ملی و پاسخ‌های مفصل آلکنو در نشست خبری‌اش‌، نه تنها این حواشی کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده تا جایی که دیروز برخی رسانه‌ها مدعی شدند سرمربی تیم ملی‌، رئیس‌فدراسیون را به مناظره دعوت کرده است.

 


سرویس ورزشی-

فارغ از اینکه پایان این ماجرا چه خواهد بود باید عنوان داشت که حرف‌هایی که از قول فرهاد قائمی در‌باره والیبال ومسائل آشکار و پنهان آن منتشر شد، هرچند تلخ و نگران‌کننده بود‌، اما به نوعی حرف‌های کارشناسان اهل فن در‌باره والیبال را ثابت می‌کرد.
بارها تلویحا یا صریحا نوشته ایم والیبال ما علاوه‌بر ظاهر آن «پشت پرده» دارد و عناصر باندبازی به عنوان قدرت در سایه برای همه حتی ریاست فدراسیون تعیین تکلیف می‌کنند و بالاتر از نظرات فنی کادر مربیگری؛ نحوه بازی تیم ملی را در مقابل هر حریفی تعیین می‌کنند.
نوشته بودیم ده شکست پیاپی در مسابقات اخیر که در ایتالیا برگزار شد، خیلی عجیب و غیر طبیعی به نظر می‌رسید. این را هم گفتیم که به اتفاقاتی که در اواخر دوره ریاست قبلی فدراسیون(آقای ضیایی) افتاد مراجعه کنید تا ببینید چگونه ایشان چوب استقلال عمل در تغییر دادن یکی از مهره‌های باند پنهان در تیم ملی را خورد و... بالاخره هشدار دادیم والیبال را در یابید ونگذارید زحمات سی ساله که از دوران ریاست یزدانی خرم آغاز شد بازیچه دست عناصر باندباز وناراحت شود.
حالا از قول آقای فرهاد قائمی هم می‌شنویم و می‌خوانیم که
«... فدراسیون دوست دارد که تیم ملی نتیجه بگیرد، اما بقیه کسانی که در آن جو ودر کنار آلکنو هستند، دوست ندارند تیم ملی نتیجه بگیرد و به دنبال منافع شخصی هستند. فکر کنم واضح منظورم را گفتم که منظور چه کسی است.‌‌»
او ادامه می‌دهد«من این اتفاقات را اصلا کار آلکنو نمی‌دانم. تیم ملی بی‌در وپیکر شده، یک نفر تصمیم می‌گیرد‌، ولی به اسم آلکنو تمام می‌شود و...»
البته در پاسخ به اعتراض افشاگرانه قائمی یک نفر از کسانی که خودش به نظر در خیلی از این اتفاقات پشت پرده و باند بازی‌های والیبال دخیل است، توضیحاتی داده؛ که چون ارزش پرداختن ندارد از آن می‌گذریم. و بار دیگر به دست‌اندرکاران ورزش و والیبال هشدار می‌دهیم واین بار محکمتر و بلندتر از قبل که نگذارید زحمات سی ساله‌ای که برای والیبال کشیده شده‌، قربانی باندبازی شود و ریشه بعضی از غوره‌های مویز نشده، که ادای پدر خوانده‌ها را برای والیبال در حال رشد وپیشرفت در می‌آورند‌، بخشکانید...! درباره والیبال باز هم خواهیم نوشت...