kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۹۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

اخبار کوتاه از فوتبال

 

درخواست پرسپولیس از فیفا
باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به فیفا توضیحاتی درباره پرداخت نشدن مطالبات کالدرون ارائه کرد.
امیر علی حسینی، مدیر امور بین‌الملل باشگاه، با توجه به پایان یافتن مهلت تعیین شده از سوی فیفا، این باشگاه در نامه‌ای به فدراسیون جهانی فوتبال توضیحاتی را ارائه کرد. باشگاه پرسپولیس در نامه خود خطاب به فیفا، با تشریح وضعیت تشریح شرایط موجود درباره پرداخت مطالبات گابریل کالدرون و دستیار وی، اعلام کرد: باشگاه حکم فیفا که به تایید دادگاه داوری ورزش رسیده است و مطالبات مربیان پیشین خود گابریل کالدرون و خوآکین را می‌پذیرد. هم‌چنین اراده و تمایل جدی برای انجام تعهدات خود دارد، اما به دلیل نداشتن دسترسی به بیش از ۳ میلیون دلار جایزه و درآمد حاصل از حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا از عهده انجام آن بر نمی‌آید. در این نامه تاکید شده است؛ باشگاه پرسپولیس با توجه به مسائل موجود از جمله کاهش درآمد به دلیل پاندمی کرونا با مشکلات شدید اقتصادی روبه‌رو است. فیفا پیش از این، با پرداخت مطالبات طلبکاران این باشگاه از محل درآمدهای پرسپولیس نزد خود موافقت و آن را اجرا کرده بود. اکنون باشگاه برای ادای دیون خود منابع مالی دارد اما در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیاست.باشگاه پرسپولیس از فیفا درخواست دارد با مداخله خود ترتیبی اتخاذ کند که AFC یا برای اجرایی شدن احکام صادره برای پرسپولیس، وجه مورد نظر را مستقیم در اختیار طلبکاران قرار دهد یا اینکه درآمد پرسپولیس نزد کنفدراسیون را در اختیار بگیرد و از همین محل نسبت به اجرای حکم و ادای دین باشگاه پرسپولیس، اقدام کند.
فدراسیون فوتبال هیچ بدهی‌ای به شستا ندارد
وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام بدهی فدراسیون فوتبال از منابع نقدی توسط وزارت ورزش یا منابع غیرنقدی مثل ملک تامین و پرداخت شده است و فدراسیون هیچ بدهی‌ای به شستا ندارد.
محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره بدهی فدراسیون فوتبال به شستا، گفت: آن شرکت در راستای اجرای دستور ستاد مبارزه با تحریم اقدام به تامین منابع برای حوزه ورزش کشور کرده و این منابع مجانی در اختیار آنان قرار نگرفته و تضمین کافی برای پرداخت در همان زمان دریافت شده است و بعد از آنکه امکان پرداخت نقدی فراهم شد و مقداری از آن بدهی باقی ماند، طبق گزارشات مکتوب سازمان، تمامی طلب به طور کامل وصول شده و بدون تردید هیچ حقی از جامعه مخاطب ما تضییع نشد.شریعتمداری تاکید کرد: تمام این بدهی از منابع نقدی توسط وزارت ورزش یا منابع غیرنقدی مثل ملک تامین و پرداخت شده است و فدراسیون هیچ بدهی‌ای به شستا ندارد.
کامرانی‌فر رسما سرپرست دبیرکلی فدراسیون شد
حسن کامرانی‌فر به عنوان سرپرست جدید دبیرکلی فدراسیون فوتبال از دیروز کار خود را به طور رسمی آغاز کرد و جانشین منصور قنبرزاده شد. نشست شهاب‌الدین عزیزی خادم و حسن کامرانی‌فر دیروز برگزار شد.در این نشست رئیس‌فدراسیون با تأکید بر نیاز به حفظ پویایی و انسجام مجموعه فوتبال کشور و فدراسیون فوتبال، برای کامرانی‌فر در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد. کامرانی‌فر نیز ضمن قدردانی از اعتماد رئیس‌فدراسیون اعلام کرد از هیچ تلاشی برای پیش بردن اهداف فدراسیون فوتبال در مسئولیت جدید خود دریغ نمی‌کند.پیش از این منصور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال بود که پس از حدود 4 ماه فعالیت، روز شنبه در جلسه هیئت‌رئیسه از سمت خود کناره‌گیری کرد.