kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

واکنش رئیس‌کمیته بین‌المللی المپیک به اعتراضات اخیر در توکیو

 

رئیس‌کمیته بین‌المللی المپیک گفت: مردم ژاپن می‌توانند به اقداماتی که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در المپیک در نظر گرفته شده است، اطمینان کامل کنند.
در فاصله ۱۰ روز تا آغاز بازی‌های المپیک، دهکده ورزشکاران افتتاح شد. توماس باخ، رئیس‌کمیته بین‌المللی المپیک نیز پس از قرنطینه سه روزه، جلسه‌ای را به صورت حضوری با کمیته برگزاری بازی‌ها داشت.باخ در این جلسه بیان کرد: کمیته بین‌المللی المپیک در کنار کمیته برگزاری بازی‌ها ایستاده است و همه ما در یک قایق هستیم بنابراین در یک جهت حرکت می‌کنیم. هدف همه ما برگزاری بازی‌های المپیک ایمن برای ورزشکاران، دیگر شرکت کنندگان و مردم ژاپن است. مردم ژاپن می‌توانند به اقداماتی که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است، اطمینان کامل داشته باشند.
او ادامه داد: ۱۰ روز تا افتتاحیه المپیک باقی مانده است و هنوز کارهای زیادی برای انجام است و وظیفه ما پس از اینکه تمام ورزشکاران، توکیو را ترک کنند به پایان می‌رسد.
باخ در شرایطی این صحبت‌ها را مطرح کرد که بخش عمده‌ای از مردم ژاپن مخالفت خود را با برگزاری توکیو ۲۰۲۰ اعلام کردند. دولت هم مجبور به اعلام شرایط اضطراری شده است و بازی‌ها هم بدون تماشاگر شد. از طرفی زمان ورود باخ به توکیو، عده‌ای از معترضان با نشان دادن پلاکاردهای «باخ به خانه‌ات برو» مخالفت خود را با برگزاری المپیک اعلام کردند.
کمیته برگزاری بازی‌ها هم شرایط سختی را در نظر گرفته است که شامل ممنوع کردن بازدید همه شرکت‌کنندگان از مناطق گردشگری و رفتن به رستوران‌ها است. هم‌چنین ورزشکاران تنها پنج روز قبل از مسابقه، می‌توانند وارد دهکده شوند و حداکثر دو روز بعد از پایان مسابقه هم باید آن‌جا را ترک کنند.