kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۷۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶

گرما در آمریکا جان 200 نفر را گرفت

با ادامه موج گرمای شدید در آمریکا بیش از 200 نفر در ایالت‌های غربی این کشور جان خود را از دست دادند. این گرما باعث وقوع آتش سوزی‌های گسترده‌ای در نواحی غرب و جنوب غربی این کشور نیز شده و مقامات برخی ایالت‌ها نیز نسبت به قطع آب و برق به مردم هشدار داده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها بیش از ۳۰ میلیون نفر از ساکنان مناطق غربی و جنوب غربی آمریکا با موجی از گرمای بسیار شدید مواجه هستند و پیش‌بینی شده دمای هوا در اکثر مناطق کالیفرنیا و نوادا در روز‌های آینده باز هم افزایش یابد. روز جمعه دمای هوای منطقه «دِث وَلی» در کالیفرنیا به ۵۴ درجه سانتیگراد رسید که در یک قرن گذشته این میزان گرما در منطقه مذکور بی‌سابقه بوده است.
مقام‌های رسمی در کالیفرنیا، نوادا، یوتا و آریزونا به میلیون‌ها شهروند آمریکایی نسبت به موج گرمای شدید هوا هشدار داده و از آنها خواسته‌اند فعالیت‌های خود در خارج از خانه را محدود کنند. بر اساس اعلام نیویورک تایمز، از اواخر ژوئن (اوایل تیرماه) تاکنون حدود 200 نفر در اورگون و واشنگتن بر اثر موج گرمای شدید هوا جان خود را از دست داده‌اند. فرماندار کالیفرنیا نیز نسبت به خطر وقوع خشکسالی هشدار سراسری داده است.
همزمان با ورود موج شدید گرما به غرب آمریکا، آتش‌سوزی‌های جنگل‌های شمال کالیفرنیا نیز بسرعت در حال گسترش است و خطر قطعی برق بسیاری از مناطق غرب آمریکا را تهدید می‌کند. به گزارش فارس، آتش‌نشان‌ها به شدت در تلاش برای مهار آتش‌‌ در جنگل‌های شمال کالیفرنیا هستند که در هوای بشدت گرم و خشک در حال گسترش است. طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حدود ۴۸۳ کیلومتر ی از شمال غربی کویر موهاوی، بزرگترین آتش‌سوزی سال در کالیفرنیا در امتداد با مرز نوادا در حال پیش روی است.
طبق این گزارش سرعت پیش‌روی آتش در جنگل‌های شمال کالیفرنیا در مرز نوادا، مقام‌های ایالت نوادار را وادار به صدور دستور تخلیه یک منطقه مرزی با کالیفرنیا را کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که شدت آتش‌سوزی به‌اندازه‌ای است که هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت گسترش آن در جنگل‌های شمال شرقی رشته کوه سیرا نوادا دیده نشده است. تا روز شنبه، تنها ۸ درصد از آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌های شمال کالیفرنیا مهار شده است. مقام‌های غرب آمریکا هشدار داده‌اند که دمای بالای هوا می‌تواند خطرناک باشد و سازمان هواشناسی ملی از مردم درخواست کرده است تا آب زیادی بنوشند و در مکان‌هایی با تهویه مطبوع حضور پیدا کنندبرخی گزارش‌ها حاکی از آن است که دو آتش‌نشان در جریان مهار آتش‌ در منطقه موهاوی و زمانی که هواپیمای آنها سقوط کرد، جان خود را از دست دادند.