kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
گلرو در دیدار وزیر خارجه سوریه

ایران و سوریه درمقابله با تحریم‌ باید سطح مبادلات را تقویت کنند

نائب رئیس‌گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در دیدار وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد : عملیاتی نمودن قراردادها و همکاری‌های مشترک در روند تقویت بنیه اقتصادی دو کشور اهمیت به سزایی دارد و جمهوری اسلامی ایران از ارتقا سطح مناسبات با سوریه در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند.

عباس گلرو نائب رئیس‌گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه که ریاست این گروه را برعهده‌دارد در دومین روز سفر خود به دمشق و در دیدار با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه، دوستانی دیرینه با سابقه تاریخی و‌اشتراکات دینی و مذهبی هستند که در تحولات مختلف منطقه یکدیگر را پشتیبانی کرده‌اند
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این عقیده است که تقویت‌اشتراکات فی‌مابین و افزایش سطح مبادلات می‌تواند دو کشور را در مقابله با تحریم‌های آمریکایی قدرتمند نماید.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،بقای سوریه و پیروزی بر جریان تکفیری و داعش را مرهون رهبری حکیمانه رئیس‌جمهور این کشور و حضور مردم در مقابله با جریان داعش و تکفیری دانست.
رئیس‌کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: عملیاتی نمودن قراردادها و همکاری‌های مشترک در روند تقویت بنیه اقتصادی دو کشور اهمیت به سزایی دارد و جمهوری اسلامی ایران از ارتقا سطح مناسبات با سوریه در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند.
وی تاکید کرد :توجه ویژه به موضوعات اقتصادی و همکاری ویژه در این زمینه تقویت بیش از پیش تعاملات دو کشور را در بر خواهد داشت.
نایب‌رئیس‌گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، همکاری گروه‌های دوستی و پارلمانی را گام نخست در مسیر تعاملات دولت‌های دو کشور و بستری مناسب برای ارتقاء سطح همکاری‌ها دانست.
وی در همین زمینه ابراز داشت: مراودات پارلمانی، نشست کمیسیون‌های مشترک و تعاملات گروه‌های دوستی و پارلمانی نقش سازنده‌ای در تقویت روابط ایران و سوریه ایفا خواهند کرد.
در این دیدار نایب‌رئیس‌گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه، این کشوری را با افق روشن و آینده‌ای درخشان توصیف و توجه ویژه به بسترسازی اقتصادی و تقویت ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را ضروری بیان کرد.
از همکاری اقتصادی و تجاری ایران
در بازسازی سوریه استقبال می‌کنیم
فیصل مقداد وزیر امور خارجه نیز با تبریک انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اسلامی، دو کشور را دوستان راهبردی و پشتیبانان همیشگی برای یکدیگر خواند و افزود: «دو کشور ایران و سوریه با انجام انتخابات به موقع بار دیگر وحدت و انسجام داخلی را به رخ جهانیان کشیدند».
وزیر امور خارجه سوریه با تشریح شرایط و تحولات اخیر منطقه، ضرورت هوشیاری و همفکری میان مقامات عالیرتبه ایران، سوریه و سایر کشورها را بیش از پیش ضروری دانست.
فیصل مقداد وزیر امورخارجه سوریه با ابراز تشکر و قدردانی از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، عنوان داشت:«سوریه از بحران رها شده است و زمان بازسازی زیرساخت‌های این کشور فرا رسیده است و از همراهی کشورهای دوست برای همکاری اقتصادی و تجاری استقبال می‌کنیم.»
فیصل مقداد در پایان این دیدار با ابراز خرسندی از حضور نمایندگان گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در دمشق افزود:«مردم، دولت و رئیس‌جمهور سوریه هرگز کمک‌های بی‌دریغ و جانفشانی‌های ایرانیان در مقابله جریان تکفیری را فراموش نخواهند کرد و ملت و دولت سوریه همواره قدردان مردم، دولت و رهبری جمهوری اسلامی ایران خواهند بود».