kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
انگلیس

آمار تکان دهنده آزار جنسی

 

موسسه «سیف لاین» که به قربانیان آزار جنسی در انگلیس، خدمات مشاوره‌ای می‌دهد آمار سالانه آزار جنسی در این کشور را اعلام و وضعیت هولناک آزار جنسی در این کشور را آشکار کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در گزارش موسسه «سیف لاین» (Safeline) که در برخی رسانه‌های این کشور نیز منعکس شده آمده است: سالانه هشت میلیون زن و پنج میلیون مرد، مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند.
رسانه‌ها به نقل از گزارش موسسه «کرایم سروی» (Crime Survey)، نوشتند: برآورد می‌شود در 12 ماهه منتهی به ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی، ۱.۶ میلیون اقدام خشونت‌آمیز علیه دختران و زنان انگلیس انجام شده باشد. این موسسه اعلام کرد در 12 ماه یاد شده، ۱۵۳ هزار و ۱۳۶ مورد تجاوز جنسی و دیگر آزار‌های جنسی ثبت شد که ۸۴ درصد از قربانیان این سوءاستفاده‌های جنسی، دختران و زنان بودند.
گزارش موسسه سیف لاین نشان می‌دهد قربانیان آزار جنسی در انگلیس، ۱۵ درصد از موارد خودکشی در این کشور را تشکیل می‌دهند؛ ۱۱ درصد از بیماران روانی در انگلیس، قبلا قربانی آزار جنسی شده‌اند؛
۷‌درصد از معتادان به الکل در این کشور، قبلا مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند؛ ۱۰درصد از معتادان به مواد مخدر در انگلیس، قربانی آزار جنسی بوده‌اند؛
۱۵ درصد از بیماران مبتلا به اختلال در تغذیه در انگلیس، قبلا آزار جنسی شدند و نسبت قربانیان آزار جنسی در انگلیس در ابتلا به نشانگان اختلال تنش زای پس از رویداد، ۱۷ درصد است.
نشانگان اختلال استرسی پس از آسیب روانی یا اختلال تنش‌زای پس از رویداد، پس از مشاهده تجربه مستقیم یا شنیدن یک عامل استرس‌زا و آسیب‌زای شدید از آن رنج می‌برند که می‌تواند به مرگ واقعی یا تهدید به مرگ یا وقوع یک سانحه جدی منجر شود. بیمار نسبت به این تجربه‌ها احساس ترس و درماندگی می‌کند، اغلب رفتار‌های آشفته و حاکی از بی‌قراری بروز می‌دهد و مدام تلاش می‌کند از یادآوری رویداد و سانحه اجتناب کند. حوادثی همچون سوءاستفاده جنسی، تصادف، سوانح طبیعی مانند زلزله و جنگ ممکن است اختلال تنش‌زای پس از رویداد را پدید آورند.