kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰

علی‌نژاد: ورزش ایران قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست

 

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزشکاران ما پس از انقلاب موفق به کسب ۱۸ مدال طلا شده‌اند و ورزش ایران اکنون قابل مقایسه با قبل نیست.
مهدی علی‌نژاد در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش با بیان اینکه علی‌‌رغم تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی تعداد سهمیه‌های ما در المپیک پیش رو به 68 سهمیه افزایش یافته است گفت: ایران پیش از انقلاب در 8 دوره المپیک و پس از انقلاب نیز در 8 دوره حضور داشته است که تعداد مدال‌های طلای قبل از انقلاب 8 بوده و پس از انقلاب ورزشکاران ما موفق به کسب 18 مدال طلا شده‌اند و ورزش ایران اکنون قابل مقایسه با قبل نیست.
معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با ورزشکاران و قهرمانان اشاره کرد و گفت: مصداق سخنان رهبر انقلاب دشمنان از طرق مختلف مانع نمایش افتخارات علمی نخبگان کشور می‌شوند، اما در ورزش نمی‌توانند از نمایش اقتدار و افتخار ایرانیان جلوگیری کنند. علی‌نژاد باز‌سازی فضای جامعه توسط ورزش را مورد توجه قرار‌داد و تصریح کرد: پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بحرین پیش از انتخابات ریاست جمهوری در نتایج مشارکت در انتخابات به صورت مستقیم موثر بود و باعث غرور ملی شد که در نتیجه قدرت نرم ورزش صورت گرفت. وی سهم ورزش در اتفاقات ملی را خاطرنشان کرد و گفت: ما به این قدرت نرم بی‌توجه هستیم و جامعه ورزش با نیروی انسانی کم توفیقات زیادی به دست آورده است و امیدوارم به درک مشترک بیشتر نهادهای ملی بینجامد.