kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
گلوبال ریسرچ خبر داد

هزاران اسرائیلی پس از تزریق واکسن فایزر، به کرونا مبتلا شدند

 

سرویس خارجی-
وب سایت گلوبال ریسرچ نوشته، هزاران صهیونیست به رغم تزریق واکسن آمریکایی «فایزر» به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.
رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی از گسترش شیوع ویروس کرونا شده است. ویروس جهش یافته کرونا در حالی در سرزمین‌های اشغالی وارد پیک جدید خود شده که تا چند روز قبل تل‌آویو ادعای واکسیناسیون گله‌ای را پیش می‌کشید. حالا گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشته: «دولت اسرائیل اخیرا تأیید کرده که ۵۰ درصد افراد مبتلا به کرونا، واکسیناسیون کامل داشته‌اند و ۲ مرحله واکسن خود را پیش از ابتلا تزریق کرده بودند. این شرایط نشان می‌دهد که واکسن فایزر نتوانسته منجر به مرگ و ابتلا به کرونا شده، بلکه این واکسن باعث افزایش تعداد موارد مثبت کووید نیز شده است چرا که گزارش‌ها تأیید کرده‌اند افراد واکسن زده، عامل گسترش ویروس به افرادی که واکسن ام‌آران‌ای را تزریق نکرده‌اند، می‌شوند».
گلوبال ریسرچ در ادامه نوشته: «واکسن قاتل که به مرگ‌ها و ابتلاهای بی‌شماری منجر شده، در اسرائیل به عنوان راه‌حل معرفی شده است».
پایگاه اطلاع‌رسانی روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز دیروز در همین رابطه گزارش داد، «فقط ظرف چند ساعت دو اسرائیلی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند که یکی از آنها پیش از این واکسن فایزر را دریافت کرده بود». نویسندگان این گزارش اعتراف می‌کنند با وجود واکسیناسیون گسترده در این سرزمین اشغال شده طی چند روز گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در ابتلا هستیم در حالی که بسیاری از مبتلایان بستری شده و بدحال، واکسن دریافت کرده بودند».
شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل نیز با اذعان به شکست روند واکسیناسیون در سرزمین‌های اشغالی از اقدامات جدید کابینه برای مقابله با شیوع مجدد ویروس عالم گیر سخن گفت. براساس گزارش این شبکه عبری زبان، « بعد از آنکه اسرائیل دوباره با پیک شیوع کرونا مواجه شد، مسئله واکسیناسیون به طور کامل زیر سؤال رفته است».
فایزر ناکارآمد است
شبکه 12 تلویزیون این رژیم در گزارش دیگری هم اذعان کرد، ناکارآمدی واکسن فایزر در مقابل نمونه جهش یافته ویروس کرونا باعث شد تا مسئولین این شرکت خواهان تزریق دوز سومی از این واکسن به افراد شوند. این شبکه به نقل از کارشناسان خبر داد، نگرانی بسیاری شدیدی وجود دارد که کارایی واکسن فایزر کاهش پیدا کرده است و همین امر این شرکت را بر آن داشته است تا به دنبال دریافت مجوز تزریق دز سوم به تمامی افرادی باشند که تاکنون دو دز این واکسن را دریافت کرده‌اند.
استعفا و برکناری 12 وزیر
از هند نیز خبر می‌رسد سیاست‌های نادرست در عرصه مقابله با ویروس کرونا و سویه جدید آن به بهای پست وزارت«‌هارش واردان»، وزیر بهداشت هند تمام شد. این در حالی است که ۱۱ وزیر دیگر کابینه «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند نیز ناگزیر به استعفا شده‌اند. به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله، تحولی کم‌سابقه در ساختار سیاسی دولت هند؛ کناره‌گیری و برکناری ۱۲ وزیر از کابینه این کشور از دگرگونی بنیادین دولت در هند حکایت دارد. نخست‌وزیر هند بر آن است تا ساختار سیاسی دولت خود را تغییر دهد. قرار است ۴۰ وزیر کابینه هند در آینده نزدیک از پست‌های خود در دولت نارندرا مودی کنار گذاشته شوند. شورای وزیران دولت هند از ۵۲ وزیر تشکیل شده است. بنابراین حدود ۸۰ درصد کابینه دستخوش تغییر خواهد شد. افزون بر آن، نارندرا مودی تصمیم دارد تعداد وزیران این کشور را به ۸۲ نفر افزایش دهد. مودی هدف از اجرای این سیاست را افزایش شمار کارشناسان و متخصصان در ترکیب سیاسی دولت خود اعلام کرده است. بر اساس گزارش‌ها این تغییرات بی‌ارتباط به وضعیت اسف بار شیوع کرونا در این کشور نیست. بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر در هند به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.