kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۵۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
روحانی در آیین افتتاح طرح‌های وزارت صمت:

تلاش این دولت توسعه و تعمیق بورس بوده است!

رئیس‌جمهور گفت: مردم وقتی می‌خواهند در بورس وارد شوند همه سرمایه خود را نباید در بورس بیاورند، باید در حدی بیاورند که فراز و نشیب بورس زندگی آنها را به‌ هم نزند.

 


حجت‌الاسلام روحانی در آیین افتتاح طرح‌های ملی صنعتی و معدنی در استان کرمان با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم، بورس یک کار عظیم و بزرگی در کشور انجام داد، خاطرنشان کرد: البته بازار سرمایه معمولاً ریسک دارد و روند آن نوسانی است، اما در مجموع در این ماه‌های اخیر باز هم بورس یک مقدار نشاط پیدا کرده است.
رئیس‌جمهور تلاش دولت یازدهم و دوازدهم را معطوف به توسعه و تعمیق بورس عنوان کرد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم تصمیم دولت بر این بود تا کاری کنیم که شرکت‌های اقتصادی بزرگ دولتی را وارد بورس کنیم و مدیریت بنگاه‌ها در اختیار دولت نباشد. بخش بزرگی از این کار انجام گرفت اما یک بخش بزرگی هم به‌خاطر مقاومت برخی دستگاه‌ها انجام نگرفت. معمولاً دستگاه‌ها برای اینکه از پول و کاسبی فاصله بگیرند و جدا بشوند، مقاومت می‌کنند.
روحانی اضافه کرد: امروز بورس یک بازار بسیار مهم است و در بلندمدت هم سود قابل ملاحظه‌ای دارد. سرمایه‌گذاری در بورس باید در یک زمان 10 ساله در نظر گرفته شود. اگر این‌گونه نگاه کردیم، سرمایه‌گذاری در بورس حتی از سود بانکی و سکه و دلار هم بیشتر است.
رئیس‌جمهور با‌ اشاره به اینکه از طریق بورس توانستیم میلیون‌ها نفر از مردم را وارد کسب و کار جدیدی کنیم، اظهار داشت: امیدوارم با دقت‌هایی که در بورس انجام می‌گیرد و شورای عالی بورس انجام می‌دهد و مصوبات فراوانی که در ماه‌های اخیر درباره بورس داشتیم، تا پایان دولت بورس در مسیر درست خودش حرکت کند و دولت سیزدهم هم بتواند از این بازار به خوبی استفاده کند. این بازار می‌تواند حتی اعتبارات مالی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را تأمین کند.
به گزارش فارس، رئیس‌جمهور گفت: مردم وقتی می‌خواهند در بورس وارد شوند همه سرمایه خود را نباید در بورس بیاورند، باید در حدی بیاورند که فراز و نشیب بورس زندگی آنها را بهم نزند.
روحانی با تأکید بر اینکه در کنار بخش‌های بزرگ صنعتی، باید به مسئله فضای سبز هم توجه کنیم و آلودگی‌های احتمالی بخش‌های بزرگ صنعتی را با درختکاری جبران کنیم، تصریح کرد: نکته دیگر این است که اگر جایی، یک مجتمع بزرگ صنعتی احداث می‌شود، باید از جوان‌های همان منطقه، شهرستان و استان، حداکثر استفاده را ببرند.
رئیس‌جمهور در پایان با‌ اشاره به نقش بانک‌ها در توسعه زیرساخت‌های کشور با بیان اینکه ممکن است ‌اشکالاتی در فعالیت بانک‌ها باشد اما در عین حال کارهای عظیم و بزرگی هم توسط بانک‌ها انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: نباید خدمات بانک‌ها را در آبادانی ایران فراموش کنیم. برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ یا باید بانک‌های داخلی و خارجی وارد شوند یا باید بازار سرمایه وارد شود یا صندوق توسعه که بدون اینها نمی‌شود سرمایه‌گذاری‌های عظیم و بزرگ را انجام داد.