kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
رئیس‌جمهور منتخب با مراجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد

رئیسی: وضع موجود را به نفع مردم تغییر می‌دهیم

رئیس‌جمهور منتخب در سفر به شهر مقدس قم با علما و مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

 


سرویس سیاسی-

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب دیروز جمعه 18 تیرماه در سفر به شهر مقدس قم، ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با علما و مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.
حجت‌الاسلام رئیسی در دیدار با آیت‌الله سبحانی در قم با قدردانی از مواضع و بیانات راهگشای ایشان در دعوت مردم به حضور در انتخابات، اهتمام دولت به استفاده از نظرات و رهنمودهای مراجع تقلید و نخبگان کشور را مورد‌ اشاره قرار داد و گفت: دولت خود را در خط مقدم رفع مشکلات مردم و ایجاد گشایش در زندگی مردم می‌داند و تلاش می‌کند با جلب اعتماد مردم و استفاده از نظرات نخبگان در مسیر رفع مشکلات گام‌های مؤثر بردارد.
وی خاطرنشان کرد: به رغم همه مشکلات و کاستی‌هایی که امروز در عرصه‌های مختلف وجود دارد به ظرفیت‌های کشور و توان جوانان و نخبگان باور دارم و تلاش خواهیم کرد وضعیت موجود را به نفع مردم تغییر دهیم.
رئیسی با بیان اینکه مردم نسبت به رفع مشکلات و کاستی‌های موجود به دولت مردمی امید بسته‌اند اظهار داشت: علی‌رغم همه مشکلات و سختی‌ها، چشم‌انداز آینده را روشن می‌دانم و عمیقاً باور دارم که اصلاح روند موجود امکان‌پذیر است.
آیت‌الله جعفر سبحانی نیز در این دیدار ضمن تبریک به حجت‌الاسلام رئیسی، اقدام رئیس‌جمهور منتخب در نظرخواهی از اقشار و گروه‌های مختلف را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: بی‌تردید این اقدام پسندیده و مجموع نظرات می‌تواند در رفع مشکلات مؤثر باشد.
این مرجع تقلید در ادامه فعال کردن تولید داخل و رفع موانع در کنار جذب سرمایه خارجی را در غلبه بر مشکلات اقتصادی مؤثر دانست و گفت: امروز باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تولیدکنندگان استفاده کرد.
برای ایجاد گشایش‌هایی در زندگی مردم
امیدواریم
رئیس‌جمهور منتخب در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی، ضمن استماع توصیه و رهنمودهای آیت‌الله نوری همدانی، به تشریح و تبیین آخرین برنامه‌ریزی‌های خود برای اداره کشور، بهبود اوضاع معیشت مردم و... پرداخت.
رئیسی ضمن تقدیر از حمایت و حضور مراجع تقلید و علما در انتخابات اظهار کرد: همراهی تمام آحاد مردم برای ادامه راه دولت امری ضروری است و در این مسیر به رهنمودهای علما و مراجع تقلید
نیازمندیم.
وی با تأکید بر اینکه مردم در این انتخابات حقی برای خودشان و تکلیفی برای ما ایجاد کردند اظهار کرد: امیدواریم به‌عنوان یک طلبه خدمتگزار بتوانیم گشایش‌هایی در زندگی مردم صورت دهیم که احساس کنند شرایط متفاوت شده است.
اعتمادسازی و جلب رضایت مردم
از اولویت‌های اصلی است
رئیس‌جمهور منتخب در ادامه برنامه‌های خود با حضور در مدرسه عالی امام کاظم(ع) با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کرد.
حجت‌الاسلام رئیسی در این دیدار به ارائه گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اداره هرچه بهتر کشور پرداخت.
رئیس جمهور منتخب در این دیدار با بیان اینکه اعتمادسازی و جلب رضایت مردم از اولویت‌های اصلی دولت مردمی است، گفت: با ثبات بازار باید شرایط آینده برای مردم و تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد.
بهره‌مندی از ظرفیت اقشار مختلف
برای حل مشکلات کشور
آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب با تبریک انتخاب وی از سوی مردم اظهار کرد: ملت ایران امروز، شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و امید است در دوره شما مشکلات تا جایی‌که ممکن است کاسته و برطرف شود.
این مرجع تقلید با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت اقشار مختلف جامعه برای رفع مشکلات کشور بیان کرد: مسئولیت بسیار سنگین است و خدا باید به شما کمک کند، نخستین موضوعی که در کشورمان مورد توجه باشد بهره‌مندی از ظرفیت عظیم نیروهای ارزشمند جوان است و مقام معظم رهبری بر این موضوع تأکید کردند.
آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: حُسن عمل شما در قوه قضائیه سبب زنده شدن امیدها شد و عملکرد مناسب شما در قوه قضائیه قابل تقدیر است.
رئیس‌جمهور منتخب در این سفر یک‌روزه‌ همچنین با آیت‌الله صافی گلپایگانی دیگر مرجع تقلید شیعیان دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیسی همچنین با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت و عرض ارادت به حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت این آستان مقدس و نماینده ولی فقیه در استان قم دیدار کرد.