kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۵۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در سیستان و بلوچستان

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۵۰ سال در این استان از جمعه آغاز شده و این افراد برای دریافت واکسن منتطر تماس همکاران ما باشند.
به گزارش خبرگزاری فارس، سید مهدی طباطبایی افزود: تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی، مهم‌ترین عامل افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان است.
طباطبایی ادامه داد: در این همه‌گیری، ویروس تهاجمی‌تر شده، رفتار آن تغییر پیدا کرده و گروه‌های سنی پایین‌تر را درگیر می‌کند و متاسفانه شدت علائم و میزان بستری رو به افزایش است.
وی با بیان اینکه الگوی مرگ و میر کرونا در سیستان و بلوچستان تغییر کرده است اظهارداشت: خیلی از
مرگ و میرهای ناشی از کرونا با مراجعه به موقع بیماران به مراکز درمانی قابل کنترل است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه افراد مبتلا در صورت دچار تنگی نفس و علائم شدید بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند گفت:۵۰‌درصد فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان افراد دیابتی هستند.
طباطبایی خاطرنشان کرد: برای اینکه میزان
مرگ و‌میر ناشی از این کرونا را کاهش دهیم افراد پرخطر مانند بیماران دیابتی، بیماران قلبی عروقی، افراد مزمن تنفسی، سالمندان و مادران باردار از حضور در تجمعات خودداری کنند و اصول قرنطینه معکوس را رعایت کنند.
ارسال اولین محموله واکسن کووایران برکت
به استان سیستان و بلوچستان
‌کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز از ارسال اولین محموله واکسن کووایران برکت به استان سیستان و بلوچستان خبر داد.