kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
یادی از شهید سعید درفشان

خالق حماسه‌های جاویدان(حدیث دشت عشق)

 


سردار شهید سعید درفشان فرزند محمدحسین در سال 1340 در شوشتر دیده به جهان گشود، پس از تولد به خاطر شغل پدر به آغاجاری و گچساران هجرت کردند و در سال 1347 به اهواز منتقل شدند.
عاشق مطالعه بود و اوقات فراغتش را به فراگیری علم و مطالعه می‌پرداخت. یکی از مدرسین کانون انجمن اسلامی اهواز بود.
در دوران دبیرستان به صف مبارزین انقلابی پیوست و نقش عمده‎ای در پخش وسیع اعلامیه‎ها در اهواز داشت، عضو گروه موحدین مجاهدین انقلاب اسلامی شد و سال 1357 دیپلم گرفت.
در اوایل جنگ به جبهه رفت و در کربلای خوزستان حماسه آفرید. حمله 27 شهریور 1359 محور مگاصیص سوسنگرد، بستان، هویزه، دشت عباس، شوش و عنکوش شاهد حماسه‎های به یادماندنی اوست.
در محورهای مختلف به‌عنوان فرمانده محور و فرمانده گروهان نامنظم خدمت کرد و در عملیات فتح‌المبین به عنوان فرمانده گردان و مسئول عملیات تیپ سیدالشهدا درخشید، سرانجام در روز هفتم فروردین 1361 در حالی‌که 21 ساله بود در جبهه شوش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در قطعه یک گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.
شهید سعید درفشان در وصیت‌نامه‌اش نوشت: «سلام و درود بر حضرت محمدمصطفى(ص) سلام بر او كه پيام خدا را براى نجات محرومان و غرق‌شدگان در فساد دنيوى به ما رساند و آيين و رسم بندگى الله را به ما فهماند. سلام بر ائمه معصومين(ع) كه روش زيستن براى خدا و طريق سير الی‌الله را به آموختند و به‎نام و به‎ياد او كه منجى انسان‌ها و مرهم دلسوختگان اميد مستضعفان مهدى(عج) و درود بر امام مستضعفان، او كه به كالبد فسرده ما با دم مسيحائيش روح زندگى بخشيد.»