kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۵۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹

خواندنی از ورزش ایران

 

*پس از اعلام اعطای سهمیه به پریسا جهانفکریان، وزنه بردار بانوی ایران جهت حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، بحث‌ها و اما و اگرهای زیادی درخصوص شرایط جسمانی و آمادگی او به واسطه جراحی اخیر بر روی کتفش مطرح شد. به همین دلیل فدراسیون پزشکی ورزشی جهت بررسی وضعیت این ملی‌پوش و اظهار نظر تخصصی، شورای تخصصی پزشکی تشکیل داد. بر اساس این گزارش، شورای پزشکی فدراسیون پزشکی ورزشی که با حضور چند پزشک فوق تخصص، جراح و نمایندگان این فدراسیون تشکیل شده بود پس از بررسی مدارک پزشکی و کنترل گزارشات جراح مربوطه اعلام کرد که او با وضعیت موجود شرایط حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را ندارد.
*سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو اعلام کرد هانیه رستمیان بانوی تیرانداز المپیکی کشورمان در کنار صمد نیکخواه بهرامی ورزشکار با سابقه تیم ملی بسکتبال ایران، عهده‌دار پرچمداری کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو خواهد بود.کمیته بین‌المللی المپیک در راستای برابری جنسیتی از کشورهای شرکت‌کننده در بازی‌های توکیو خواسته است دو پرچمدار در این بازی‌ها معرفی کنند.
*مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در بخش بزرگسالان امروز پنجشنبه ۱۷ تیر در استانبول ترکیه برگزار شد و در پایان تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ناشنوایان ایران با کسب ۲ مدال طلا‌، ۳ نقره و ۳ برنز نایب قهرمان این رقابت‌ها شد و تیم‌های ترکیه و قزاقستان در جایگاه اول و سوم قرار گرفتند.در این رقابتها حسین نوری در وزن ۷۴ کیلوگرم و حمیدرضا کنعانی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال طلا‌، محمد سیاهوشی در وزن ۵۷ کیلوگرم، فرود حجتی در وزن ۷۰ کیلوگرم و محسن منوچهر در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال نقره و کیوان رستم آبادی، حسین دریکوند و حسن مدانلو در اوزان۶۱، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز قهرمانی جهان دست یافتند.
* پوریا فیاضی ملی‌پوش والیبال ایران با انتشار پستی در فضای مجازی خداحافظی رسمی خود را از تیم ملی
اعلام کرد.