kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸

ترور رئیس‌جمهور هائیتی به دست افراد مسلح ناشناس

طبق اعلام نخست‌وزیر موقت ‌هائیتی، رئیس‌جمهور این کشور در حمله افراد مسلح ناشناس به محل زندگی‌اش، کشته شد.


«ژوونل موئیز» رئیس‌جمهور‌ هائیتی، شبانه در خانه‌اش هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و کشته شد. به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این حمله توسط گروهی از افراد ناشناس، که برخی از آنها به زبان اسپانیولی صحبت می‌کرده‌اند، صورت گرفت. رسانه‌های محلی به نقل از «کلود ژوزف» نخست‌وزیر موقت ‌هائیتی، گزارش دادند، مهاجمان به سمت رئیس‌جمهور در منزلش در «پورتو پرنس»‌،پایتخت این کشور، تیراندازی کردند. در این حمله، همسر رئیس‌جمهور هم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد و طبق گزارش‌ها، حال وی وخیم است.
محل اقامت ریاست‌جمهوری‌ هائیتی هم دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد، این حمله حدود ساعت یک بامداد (به وقت محلی) رخ داد. خبرنگار روزنامه سوئیسی
Le Nouvelliste به نقل از نخست‌وزیر ‌هائیتی گزارش داد، این ترور به دست یک گروه کماندویی با «عناصر خارجی» انجام شده است. نخست‌وزیر موقت ‌هائیتی این حمله را «نفرت‌انگیز، غیرانسانی و وحشیانه» توصیف کرد و خواستار آرامش شد. وی افزود، اوضاع امنیتی تحت کنترل پلیس ملی و نیروهای مسلح است. ژوونل موئیز 53 ساله، بیست و چهارمین رئیس‌جمهور ‌هائیتی بود که از سال ۲۰۱۷ قدرت را در دست داشته است.