kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶

رستمی: مدالم را با تمام وجود تقدیم مردم سیستان کردم

 

ملی‌پوش پاراوزنه برداری که مدال‌هایش را برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان به حراج گذاشته گفت: پول آنچنانی نداشتم ولی یک مدال داشتم و تصمیم گرفتم آن را به حراج بگذارم.
روح الله رستمی، قهرمان پاراوزنه برداری جهان در واکنش به مشکل آب در بین مردم سیستان و بلوچستان تصمیم گرفت مدال‌هایش را به حراج بگذارد. این مدال‌ها شامل مدال نقره پارالمپیک 2012 لندن و طلای جام جهانی تایلند می‌شود که اردیبهشت امسال به‌دست آمد.
رستمی در این مورد گفت: دلم سوخت، اشکم جاری شد و تصمیم گرفتم. باارزش‌ترین چیزی که هر ورزشکار از دوران حرفه‌ای خود دارد، مدالش است و تلاشی که سال‌ها برای آن انجام داده است. من پول آنچنانی نداشتم ولی یک مدال داشتم و تصمیم گرفتم آن را با اخلاص تقدیم خریدار آن کنم تا عایدی آن به مردم شریف سیستان و بلوچستان برسد.
روح الله رستمی از ورزشکاران با اخلاق وزنه برداری معلولان و جانبازان است. او چند هفته قبل در رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری در تایلند توانست رکورد دنیا را بشکند. در آن مسابقات رستمی در تلاش اول خود با اقتدار وزنه 217 کیلوگرمی را مهار کرد و در تلاش دوم وزنه 231 کیلوگرمی را به طور صحیح نگه داشت. او در تلاش سوم و در مواجهه با 241 کیلوگرمی موفق ظاهر شد تا ضمن شکستن رکورد جهان به میزان یک کیلوگرم، صاحب عنوان قهرمانی و مدال طلا در دسته 80 کیلوگرم شود.