kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۴۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵

گرفتن دیه ۱۳میلیارد ریالی از بیمه با تصادف ساختگی ناکام ماند

 

شاکی یک پرونده در بستک که با ادعای خلاف و تصادف ساختگی برای گرفتن بیش از ۱۳میلیارد ریال دیه از بیمه ایران اقدام کرده بود، در قصد خود ناکام ماند.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران در استان هرمزگان، سال ۹۷ یک پرونده دریافت دیه با ادعای تصادف یک دستگاه خودروی پیکان و یک دستگاه موتورسیکلت چهارچرخ و مجروح شدن شدید راکب موتور تشکیل شد که رای دادگاه بدوی، پرداخت بیش از ۱۳میلیارد ریال دیه از محل بیمه شخص ثالث خودروی پیکان به عنوان مقصر حادثه مورد ادعا بود.
با پیگیری سه ساله کارشناسان حقوقی و خسارت دیه بیمه ایران و همکاری مقامات قضایی بستک، مشخص شد نه تنها تصادفی بین خودروی پیکان و موتورسیکلت رخ نداده، بلکه هیچ خودروی سواری نیز در محل نبوده است.
بر اساس گزارش بیمه ایران، در تحقیقات تکمیلی تناقض‌گویی‌های مالک پیکان و راکب موتورسیکلت و نظرات کارشناسی پلیس راه مشخص کرد که راکب موتورسیکلت در حال انتقال شبانه موتورسیکلت قاچاق، از پل جاده‌ای پرت و مجروح شده است.
این فرد در تبانی با دوست خود که مالک پیکان بود، قصد مقصر نشان دادن وی برای استفاده از بیمه‌نامه را داشت که سرانجام پس از سه سال پیگیری مداوم و ارائه شواهد و گزارش‌های مراجع ذیصلاح از سوی واحد حقوقی و خسارت دیه بیمه ایران، دادگاه حکم قطعی مردود بودن پرداخت دیه و خسارت را صادر کرد.
بر اساس قانون بیمه شخص ثالث‌، هرکس با انجام اعمال متقلبانه مانند صحنه‌سازی صوری تصادف، تعویض خودرو یا ایجاد خسارت عمدی، وجوهی را بابت خسارت دریافت کند، به حبس تعزیری درجه شش و جزای نقدی معادل دو برابر وجوه دریافتی محکوم می‌شود.