kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
یادی از شهید مدافع حرم علی یزدانی

داماد حضرت زهرا(س)(حدیث دشت عشق)

 


شهید مدافع حرم علی یزدانی، دوم شهریور سال ۱۳۵۷ در اردبیل دیده به جهان گشود. وی در دوران تحصیل، نشان داد که دانش‌آموزی تیزهوش است. اما در کنار درس، فعالیت در بسیج و هیئت را هم با جدیت ادامه می‌داد. به همین دلیل هم در هر دو عرصه، علم و معنویت، به درجات بالایی رسید. در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرد و همزمان، در بسیج دانشجویی نیز به شدت فعال بود.
وی پس از فراغت از تحصیل، از سال ۸۳ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست تا از اندوخته علمی و معنوی خود برای خدمت به کشور استفاده کند. وی از پیشگامان دفاع از حرم محسوب می‌شود. به این ترتیب که فقط چند ماه پس از فتنه تکفیری‌ها در سوریه، وی داوطلبانه به دفاع از حرم آل‌الله شتافت. همچنین پس از مدتی برای دفاع از حرمین عسکریین راهی عراق شد.
اوائل سال 94 بود که در منطقه عمومی نهروان، با شلیک یک پهپاد آمریکایی به شهادت رسید. از نکات قابل تأمل زندگی این شهید، ارادت ویژه‌اش به حضرت زهرا(س) بود. حتی برای ازدواج نیز ساداتی از ذریه آن حضرت را برگزید. نام فرزند اولش را هم زهرا گذاشت. فرزند دومش چون در حین حضور وی در دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم متولد شد، نامش را زینب گذاشتند. همچنین در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سوم فروردین سال 94 به شهادت رسید.