kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰

خواندنی از ورزش ایران

 

*تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی تدارکاتی با تیم اسپانیا، دوشنبه شب با نتیجه سنگین ۹۶- ۵۳ تن به شکست داد تا یکی از سنگین‌ترین باخت‌هایش طی چند سال اخیر را تجربه کند.شاگردان مهران شاهین‌طبع کوارترهای اول تا چهارم این مسابقه تدارکاتی را به ترتیب با نتایج ۲۷-۲۱‌، ۳۱-۱۳، ۲۰-۱۰ و ۱۸-۹ واگذار کردند.تیم ملی ایران در نخستین بازی دوستانه خود با اسپانیا نیز با نتیجه ۸۸- ۶۱ شکست خورده بود. به این ترتیب بلندقامتان ایران با قبول دو باخت مقابل اسپانیا به اردوی تدارکاتی خود در این کشور پایان دادند.تیم ملی بسکتبال ایران که در حال آماده‌‌سازی خود برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است، پیش از این نیز در سه بازی تدارکاتی مقابل ژاپن دو باخت سنگین و یک برد خفیف به دست آورده بود.
*فدراسیون شطرنج اعلام کرد که حسن تامینی لیچانی از سمت مدیرعاملی و هیئت‌مدیره شرکت بازرگانی هلال احمر ایرانیان استعفا کرد. تامینی لیچانی در مجمع انتخابات فدراسیون شطرنج در دور دوم با کسب ۲۶ رای به مدت ۴ سال ریاست فدراسیون را بر عهده گرفت.حضور تامینی به عنوان ریاست فدراسیون شطرنج درحالی بود که او دوشغله محسوب می‌شد و برای ادامه کار در فدراسیون شطرنج باید طبق مقررات از شغل اول خود استعفاء می‌داد.
*فرانک پرتو آذردختر رکابزن تیم ملی کوهستان ایران گفت: من همیشه با
افتخار‌آفرینی‌هایم در میادین بین‌المللی به دنبال این بودم سطح دوچرخه‌سواری زنان را بالا ببرم و پرچم ایران را به اهتزاز در بیاورم و همواره در این راه تاریخ ‌سازی هم کرده‌ام. فاصله زمانی زیادی تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ نمانده و هر برنامه‌ای قرار است انجام شود باید از الان آغاز شود و یک ماه مانده به بازی‌ها فایده‌ای ندارد. وی ادامه داد: کسب مدال تنها برای من نیست، برای فدراسیون و جامعه دوچرخه‌سواری هم هست اما اگر چنین رفتارهای دلسرد‌کننده‌ای ادامه داشته باشد، ترجیح می‌دهم در تیم ملی نباشم و از دوچرخه‌سواری ایران خداحافظی کنم. اگر سیستم به همین شکل باشد، جایگاهی که دارم را خدشه دار نمی‌کنم. مدال بازی‌های آسیایی هدف بسیار بزرگی برایم است اما این سیستم قطعا به مدال نمی‌رسد. اگر اجازه ندهند با برنامه پیش بروم دیگر نیازی به حضورم در تیم ملی نیست. تا امروز سعی کردم در حد توانم کمک حال فدراسیون و دوچرخه‌سواری باشم و بسیاری از مشکلات را تحمل کنم اما بیشتر از هرکس دیگری برایم مانع درست کردند.