kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
به دلیل نداشتن ضامن معتبر

هفت هزار زوج جوان خراسان شمالی در نوبت وام ازدواج

 

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های دولتی خراسان شمالی می‌گوید: دشواری در تامین وثیقه (ضامن) هفت هزار و ۸۲۱ زوج جوان این استان را پشت نوبت دریافت وام ازدواج قرار داد.
علی‌اصغر هدایتی اظهار داشت: زوج‌های جوان در نوبت تسهیلات ازدواج در مراحل معرفی به بانک‌های عامل، تشکیل و تکمیل پرونده و معرفی به شعب قرار دارند که بیشترین تاخیر در نوبت بودن ناشی از نداشتن ضامن معتبر است.
وی شرایط پرداخت تسهیلات وام ازدواج را داشتن یک ضامن معتبر به همراه سفته اعلام کرد و افزود: حقوق ضامن معتبر با توجه به مجرد و متاهل بودن فرد باید از لحاظ گردش مالی به ترتیب یک سوم تا یک چهارم میانگین تسهیلات دریافتی وام‌گیرنده را پوشش دهد.
وی اضافه کرد: اگر حقوق دریافتی ضامن با توجه به میانگین پیش‌بینی بانک نتواند میزان تسهیلات وام‌گیرنده را پوشش دهد، در این صورت باید زوج‌های جوان ۲ ضامن به بانک معرفی کنند.
دبیر کمیسیون بانک‌های دولتی استان خراسان شمالی افزود: در سال جاری (اول فروردین تا ۶ تیرماه ) سه هزار و ۲۳۳ فقره وام ازدواج به مبلغ دو هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد که این پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳.۵ درصد رشد داشت.
وی اضافه کرد: سقف این تسهیلات برای زوجه زیر ۲۳ سال و زوج زیر ۲۵ سال به مبلغ یک میلیارد ریال و در گروه سنی بالاتر ۷۰۰ میلیون ریال است.