kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
پرونده

کشف 2000 سند و جزئیات تکان دهنده از دوران برده داری آمریکا

بیش از 2000 صفحه سند با قدمت مربوط به سال‌های 1600 تا 1800 در آمریکا پیدا شده است، که تاریخچه بی‌رحمانه برده‌داری در این کشور را بر ملا می‌کند.

اسناد جدیدی در آمریکا به تازگی کشف شده است که تاریخچه بی‌رحمانه برده‌داری در این کشور را آشکار می‌کند.
طبق گزارش‌های منتشر شده در وبگاه «هیل»، وابسته به کنگره آمریکا، حدود 2000 صفحه اسناد جدید تاریخی مربوط به سده ‌های ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰‌، در اتاق زیر شیروانی یک خانه ۲۰۰ ساله ایالت «مریلند» آمریکا پیدا شده است.
به گزارش فارس، برخی از صفحات این اسناد، جزئیات دلهره‌آوری از حراج و فروش سیاهپوستان آمریکا را نشان می‌دهد. علی‌رغم گذشت چندین دهه از لغو رسمی برده‌داری در آمریکا، تبعیض نژادی و بی‌عدالتی در این کشور هنوز بیداد می‌کند.
«کرولین بروکس»، مورخ آمریکایی، در این خصوص، به هیل گفت: «این (اسناد) برای جامعه حائز اهمیت است، زیرا برای افراد و نسل‌های جوان‌تر، معماها را حل می‌کند و اجازه می‌دهد بفهمند که اوضاع به چه شکل بوده است. برای آنکه پیش بروید، باید بدانید که گذشته‌، چه شکلی بوده است».
طبق این گزارش، اسناد فوق در ابتدا قرار بود به حراج گذاشته شود، اما اعضای جامعه سیاهپوستان محلی، پول مورد نیاز را جمع‌آوری کردند تا اطمینان حاصل شود که این اسناد برای مشاهده نسل‌های آینده، مورد محافظت قرار خواهد گرفت.
طبق گزارش منتشر شده، یکی از اسناد کشف شده، مربوط به دزدیدن بیش از ۲۰ هکتار زمین‌هایی است که در ابتدا یک کشاورز زنگین پوست در سال ۱۸۰۲ آن را خریداری کرده بود.
برخی از محققان بر این باورند که کشف این اسناد بسیار حائز اهمیت است، زیرا کمک می‌کند تا یک نسل یا دو نسل بعدی آمریکایی‌ها بدانند که سیاهپوستان مالکیت اموالی را برعهده داشتند و در سال‌هایی، آن مالکیت را از دست دادند.
کشف اسناد فوق در برهه‌ای از زمان صورت گرفته است که سیاهپوستان آمریکایی به دنبال عدالت و فرصت‌های برابر در سراسر آمریکا هستند.
در حالی جامعه سیاهپوستان به دنبال اجرای عدالت و برابری برای خود هستند که طی ماه‌های اخیر، تصاویر ویدئویی زیادی درخصوص رفتارهای تبعیض‌آمیز و خشونت‌بار پلیس آمریکا با سیاهپوستان منتشر شده است.
یکی از تأسف‌بارترین رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا با سیاهپوستان، مربوط به «جورج فلوید»، شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی می‌شود که از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه، توسط «شاوین»، مامور پلیس آمریکا و چند مامور دیگر، جانش را از دست داده است. علت بازداشت فلوید از سوی شاوین و همکارانش این بود که برای خرید در یک مغازه، ۲۰ دلاری تقلبی به فروشنده تحویل داده بود.