kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
طی تفاهم‌نامه با سازمان ثبت احوال کشور

کمیته امداد به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور پیوست

با امضای تفاهم‌نامه میان روسای کمیته امداد و سازمان ثبت احوال، کمیته امداد به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور پیوست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، تفاهم‌نامه کمیته امداد و سازمان ثبت احوال برای پیوستن این نهاد به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و حمید درخشان‌نیا، رئیس سازمان ثبت احوال به امضا رسید.
رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به سابقه 40 ساله فعالیت مددکاری در کمیته امداد، گفت: کمیته امداد تخصصی‌ترین شبکه مددکاری در کشور را داراست اما برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت، باید به روزرسانی اطلاعات انجام شود.
سیدمرتضی بختیاری با بیان اینکه سازمان ثبت احوال تنها دستگاهی است که اطلاعات هویتی مردم را به‌طور کامل در اختیار دارد، افزود: کمیته امداد از ابتدای تاسیس نسبت به پایش اطلاعات جامعه هدف اهتمام داشته و امروز بیش از هر زمانی پایش برخط آمار و اطلاعات مددجویان الزامی است.
بختیاری به ظرفیت‌های سامانه استعلامات الکترونیکی ثبت احوال برای بهبود خدمات کمیته امداد پرداخت و گفت: پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور زمینه بسیار خوبی برای شناسایی نیازمندان و دسترسی به اطلاعات افرادی است که مستحق برخورداری از کمک‌های کمیته امداد هستند.
وی با بیان اینکه ورود به سامانه استعلامات الکترونیکی در رفع برخی مشکلات موردی کمک بسیاری به کمیته امداد خواهد کرد، ادامه داد: امروز کمیته امداد با تبادل تفاهم‌نامه به صورت رسمی به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور پیوست و تمام ضوابط و ملاحظات کمیته امداد در این سامانه لحاظ شده است.
رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه این کمیته برای حمایت از خانواده‌های نیازمند در کشور، افزود: پالایش خانواده‌های تحت حمایت به‌عنوان یک برنامه به‌صورت مستمر در کمیته امداد انجام می‌شود و از این طریق خانواده‌هایی که به تمکن مالی و خودکفایی رسیده‌اند از پوشش این نهاد خارج می‌شوند.
بختیاری اظهار داشت: همچنین برنامه اشتغال کمیته امداد از طریق تولید شغل و درآمدزایی برای مددجویان موجب توانمندی آنان شده و سالانه تعداد زیادی از مددجویان از طریق طرح‌های اشتغال به خودکفایی می‌رسند.
وی تاکید کرد: همه‌ ساله با خروج مددجویان خودکفا شده، خانواده‌های پشت نوبتی تحت پوشش قرار می‌گیرند و امسال نیز مقرر شده است تا پایان تیرماه، حدود 100 هزار خانوار جدید به چرخه حمایتی کمیته امداد وارد شوند.
بختیاری با اشاره به اجرای طرح منظومه توانمندسازی خانواده‌های ایتام سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: 13 هزار خانوار از مددجویان پشت نوبتی از استان سیستان و بلوچستان تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند و مابقی نیز در دیگر استان‌ها وارد چرخه حمایتی این نهاد
می‌شوند.
رئیس سازمان ثبت احوال نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه تاکنون حدود 200 دستگاه به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور متصل شده‌اند و از خدمات این سامانه استفاده می‌کنند، گفت: اطلاعات هویتی و آمار حیاتی ایرانیان همچون ولادت، ازدواج و فوت در این سامانه ثبت شده و در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد تا در پایش اطلاعات و شناسایی نیازمندان از آن استفاده کند.
حمید درخشان‌نیا ادامه داد: راستی‌آزمایی اطلاعات در سامانه اطلاعات جمعیتی کشور مقدور است و از این طریق امکان شناسایی افراد نیازمندی که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند یا افرادی که به‌طور همزمان از چند نهاد خدمت دریافت می‌کنند وجود خواهد داشت.