kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

423 هکتار از جنگل‌های مریوان در آتش سوخت

رئیس ‌اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: طی پنج فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط این شهرستان ۴۲۳ هکتار دچار آتش سوزی شد که با کمک بالگرد مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اطفای حریق بصورت کامل انجام گرفت.

آزاد نامداری روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های مناطق مرزی «دره وران» و در نزدیکی روستایی «دوله بید» از هفته گذشته آغاز شده بود که با گسترش آتش سوزی به دلیل آلوده بودن منطقه به مین‌های دوران جنگ تحمیلی امکان اعزام نیروی انسانی وجود نداشت و به همین دلیل بالگرد مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به این منطقه اعزام شد.
وی اضافه کرد: این بالگرد با استفاده از دولچه مخصوص آب را از دریاچه زریبار پُر و آتش را خاموش کرد که دیروز نیز این بالگرد همچنان در منطقه مستقر بوده و به آب‌پاشی منطقه به منظور جلوگیری از احتمال شعله‌ور شدن تنه درختان بلوط مشغول بود.
رئیس‌اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: علاوه‌بر نیروهای مردمی شامل تشکل‌ها و انجمن‌های زیست محیطی و منابع طبیعی مریوان، ۱۴ تیم عملیاتی از شهرستان‌های سنندج، کامیاران، سروآباد و مریوان به منطقه اعزام شدند.
نامداری افزود: بیشتر آتش سوزی‌ها در جنگل‌های بلوط رخ داد و گونه‌هایی از بنه و زالزالک هم در این آتش سوزی آسیب دیده است.
شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.