kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی



کرونا بهانه‌ای برای دیدن سیستان و بلوچستان
محسن مهدیان: «حداقل شاید به بهانه کرونا این مصیبت دامنه دار در سیستان و بلوچستان دیده شود. 10 شهرستان بدون بیمارستان. بیمارکرونایی برای رسیدن به بیمارستان باید 100کیلومتر سفر کنند. شهرستان 55 هزارنفری با دو پزشک. فاصله 2 خانه بهداشت 1250 کیلومتر. ازجاسک تا راسک با یک میلیون و 250 هزار جمعیت، یک بیمارستان!»
صرفا جهت یادآوری
حسن صادقی نژاد: «عادل فردوسی پور پس از حادثه پلاسکو: «چنین اتفاقی در اشل کوچک‌تر هرجای دنیا رخ میداد یک عالم آدم اخراج می‌شدن و یک عالم دیگر استعفا.» هم اکنون دو ساختمان در اشل بزرگ‌تر در آمریکا فروریخته، بعد از هشت روز 126 جسد زیر آوار است؛ نه کسی اخراج شده و نه استعفا.»
برگی دیگر از حقوق بشر آمریکایی
حسن گندمکار: «۲۹۱ شهید فاجعه سرنگونی‌هواپیمای‌ مسافربری توسط رزم ناو آمریکایی‌ وینسنس‌، ۶۶ نفر کودک، ۵۷ نفر زن و ۱۷۲ مرد بودند که با تلاش ۸۰ غواص در ۵۲ روز فقط پیکر ۸۷ نفر آنان پیدا شد و پیکر ۱۰۳ نفر هرگز یافت نشد. یاد و خاطره پرواز آسمانی گرامی.»
از جست‌وجوی آب با 4 لیتری تا ویلانشینی
امیرعلی صفا: «همین دیروزی که مردم جنوب خوزستان با 4 لیتری دنبال آب شُرب بودند، در شمال خوزستان باغ‌ویلای خالی گیر نمی‌آمد. ساخت و ساز غیرمجاز با چاهِ عمیق غیرمجاز و استخر غیرمجازی که روزانه پر و خالی می‌شوند. شبی 2 تا 6 میلیون. کشاورز طلا هم بکارد چنین سودِ بدون یک ریال مالیاتی ندارد.»
توزیع محتوا به روش شهرداری
محراد کریم زاده: «شهرداری ۳۹۶ میلیون تومان داده به خبرنگاران اصلاح‌طلب تا براشون توزیع محتوا انجام بدن (یعنی از شهرداری تعریف کنند)...تا اینجا شاید بگیم این یک قرارداد حرفه‌ای در رسانه است اما همین اصلاح‌طلبان یک توئیت در میان از لشگر سایبری و... صحبت می‌کنند و خودشان تا خرخره در بیت‌المال هستند»!
پول هست یا نیست؟
کارآمد: «شهرداری تهران برای پارچه مشکی محرم و فاطمیه پول نداشت اما برای تلگرام و توئیتر همیشه پول هست. تازه این یک قلمش هست!»