kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۰۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

تردد مسافر به عراق در مرز پرویزخان از سرگرفته شد

فرماندار قصرشیرین گفت: ممنوعیت تردد مسافر از مرز رسمی پرویزخان در این شهرستان از دیروز لغو شده و ورود و خروج مسافر از این مرز به اقلیم کردستان عراق با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سرگرفته شد.


«مرادعلی تاتار» روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: ممنوعیت تردد مسافری پیش‌تر به دلیل مقابله با ویروس کرونا توسط کشورمان اعمال شده بود که این ممنوعیت از دیروز طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برداشته شده است. وی اظهار داشت: مسافرانی که قصد عزیمت به اقلیم کردستان عراق را دارند می‌توانند به این مرز مراجعه کنند و نیازی نیست برای تردد و اخذ مجوز به فرمانداری مراجعه کنند بلکه مستقیم به مرز مراجعه کرده و از طریق این گذرگاه عازم عراق شوند.
فرماندار قصرشیرین گفت: تمام مسافران در نقطه صفر مرزی و قبل از تردد در مرز از نظر بیماری ویروسی بویژه کرونا پایش شده و از ورود افراد بیمار به کشور جلوگیری می‌شود. تاتار ادامه داد: این لغو محدودیت و ممنوعیت تردد تنها برای مرز پرویزخان است و تردد مسافر از مرز رسمی خسروی کماکان ممنوع است و به هیچ عنوان انجام نمی‌شود.
او اضافه کرد: همچنین مبادلات تجاری در مرزهای قصرشیرین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و در راستای مقابله با ویروس کرونا، پایش رانندگان و کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی نیز در مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مرز خسروی نیز تشدید شده است. تاتار تاکید کرد: با توجه به نارنجی بودن وضعیت شهرستان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مرزها نیز تشدید شده و نظارت بر اجرای اعمال محدودیت‌ها نیز در دستور کار است.