kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

امارات به هزاران صهیونیست تابعیت داد

بنابر اعلام سایت افشاگر «امارات لیکس» امارات متحده که اخیرا روابط خود با صهیونیست‌ها را علنی کرده، به 5 هزار «اسرائیلی» در طول سه ماه گذشته تابعیت اماراتی داده است.

سایت «امارات لیکس» که به انتشار اخبار پشت پرده از درون امارات مشهور است، در تازه‌ترین گزارش خود به نقل از «منابع موثق» و بدون ذکر نام اعلام کرده حدود 5هزار «اسرائیلی» در طول ۳ ماه گذشته تابعیت امارات را دریافت کرده‌اند. به گفته این منابع، آنها از اسنادی مطلع شده‌اند که نشان می‌دهد که «اسرائیلی‌ها» از این مسئله (تغییر قوانین تابعیت) در پوشش سرمایه‌گذاری در امارات به ویژه 2 امارت دوبی و ابوظبی استقبال گسترده‌ای کرده‌اند.
پیش از این روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم نوشته بود کسب تابعیت امارات فرصتی مهیا برای «اسرائیلی‌ها» براساس «توافقنامه
عادی ‌سازی روابط» با ابوظبی است. علنی ‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی با دلالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال گذشته میلادی در واشنگتن صورت گرفت که به «توافق ابراهیم» موسوم شد. برخی تحلیلگران مسائل سیاسی برنامه صهیونیست‌ها برای امارات را در چارچوب تلاش برای بازکردن دریچه حضور خود در منطقه خلیج‌فارس به منظور ترغیب دیگر کشورهای عرب این منطقه به سازش با این رژیم و نیز مقابله با ایران تحلیل می‌کنند.