kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۸۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
المنار:

حمله به حشدالشعبی برابر است با اخراج افقی یا عمودی اشغالگران آمریکایی

 

پایگاه خبری المنار طی تحلیلی در بارۀ حمله اخیر جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های حشدالشعبی و پاسخ مقاومت به این حمله، نوشت، در صورتی که اشغالگران آمریکایی به حشدالشعبی حمله کنند، به شکل افقی یا عمودی، از عراق اخراج خواهند شد.
پایگاه خبری المنار طی یادداشتی به قلم «یونس عوده»، درباره حمله اخیر نظامیان اشغالگر آمریکایی به نیروهای حشد‌الشعبی در مرز سوریه و عراق، نوشت: «حمله جنگنده‌های آمریکایی به نیروهای حشد‌الشعبی در مرزهای عراق و سوریه، و توجیه زشت این تجاوز از سوی آمریکایی‌ها، تعجب آور نیست. آنها سعی در ماهی گرفتن از آب گل‌آلود هستند و می‌خواهند میان عراقی‌ها اختلاف و فتنه ایجاد کنند. به گزارش ایسنا، در تحلیل مذکور آمده است: بدون شک، مردم عراق به ضرورت اخراج آمریکایی‌ها و متحدان شرورش از عراق، متقاعد شده‌اند و این (مطالبه) اکنون به تصمیم دولت و پارلمان تبدیل شده است. (تا کنون) چندین دور مذاکره درباره نحوه خروج(آمریکا) صورت گرفته است... بسیاری از عملیات‌ آمریکا، به عنوان جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت طبقه بندی می‌شوند. آخرین حمله آمریکا، دو روز پس از رژه نیروهای حشد‌الشعبی در استان «دیاله» به مناسبت هفتمین سالروز تشکیل این نیروها صورت گرفته است. این رژه در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی، مورد توجه گسترده قرار گرفت و برخی آن را شاخصی از دوران جدید خوانده‌اند که حامل پیام‌های سیاسی و امنیتی است. به ویژه اینکه نخست‌وزیر، وزیر دفاع، وزیر کشور، مشاور امنیت ملی، رئیس‌ستاد ارتش و افسران ارشد عراقی، در کمال احترام و تقدیر، در این مراسم شرکت کرده بودند. طبیعی است که همه این‌ها باعث خشم سران آمریکا شود. در همین حال، گروه موسوم به «گردان‌های حزب‌الله» عراق متعهد شد که حملات علیه نیروهای آمریکا را تشدید کند؛ « ابوعلی العسکری»، مسئول امنیتی این گروه گفت: جنایت و استبداد در رویکرد و رفتار دشمن آمریکایی را نمی‌توان با محکومیت و اعتراض پاسخ داد، بلکه بازدارندگی آن باید عملی، دقیق و مستمر باشد. اشغالگران بدانند که عراق مردانی دلاور دارد و آنها ولی دم هر عراقی مظلوم هستند.
خون در برابر خون
«قیس خزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، در واکنش به حمله ارتش آمریکا علیه نیروهای حشد‌الشعبی در استان الأنبار، طی یک برنامه تلویزیونی تأکید کرد: ما به دنبال خون و خون‌ریزی و جنگ نیستیم، اما در آماده‌باش کامل هستیم و قدرت پاسخگویی به دشمن را هم داریم.
خزعلی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با اقداماتی که طی روزهای گذشته انجام داده‌اند، نشان دادند که هیچ ارزشی برای خون مردم عراق قائل نیستند، افزود: پاسخ ما به دشمن از جایی خواهد بود که انتظارش را نداشته باشد. ما خونخواه و جنگ افروز نیستیم و عملیات مقاومت تا حد امکان بر نریختن خون استوار است. تاکتیک ما در مرحله گذشته، استهلاک توانمندی نظامی دشمن بود، تا مجبور به خروج (از عراق) شود. اما آمریکا ثابت کرد که هیچ حرمتی برای خون فرزندان ملت(عراق) قائل نیست. آمریکا قتل را آغاز کرد و معرکه را به این سطح رساند. عملیات مقاومت وارد مرحله جدیدی شد و انتقام خون جوانان ما، جز با خون سربازان اشغالگر‌، محقق نخواهد شد.
وی افزود: چشم در برابر چشم، دندان در مقابل دندان و اگر آمریکا به خونریزی ادامه دهد، ما توان (پاسخ دادن) را داریم. آمادگی کامل و برنامه‌ریزی داریم، به گونه‌ای که دشمن از حیث مکان و نوع سلاح انتظار آن را ندارد.
وی در ادامه تأکید کرد: ما به عنوان اعضای مقاومت عراق، با آنچه پرونده هسته‌ای می‌نامند، ارتباطی نداریم. گفتنی است، جنگنده‌های آمریکایی بامداد دوشنبه با بمباران مواضع حشد و مناطق مسکونی، چهار نیروی حشدالشعبی و یک کودک را به شهادت رساندند.