kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸

اگر به سال 96 برگردم دیگر از روحانی حمایت نمی‌کنم(خبر ویژه)

یک کارشناس اقتصادی می‌گوید: اگر به عقب برگردیم دیگر نامه‌ای در دفاع از روحانی امضا نمی‌کنم؛ وقتی همتی و جهانگیری برای ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند، تعجب کردم!

شهریار زروکی، استاد اقتصاد دانشگاه مازندران و از امضا‌کنندگان نامه حمایت از روحانی در سال ۹۶ با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت در چند سال گذشته، به «نود اقتصادی» گفت: متأسفانه دولت دوم آقای روحانی هم مانند دولت‌های دوم مرحوم‌ هاشمی ‌رفسنجانی و آقای احمدی‌نژاد، عملکرد ضعیفی در حوزه اقتصاد از خودش به جا گذاشت و من اگر به ۴ سال قبل برگردم دیگر حاضر به امضای نامه حمایت‌‌آمیز از ایشان نیستم.
وی با بیان اینکه «دولت، یک رهاشدگی در اقتصاد کشور ایجاد کرده» تصریح کرد: این دولت مانند برخی از دولت‌های گذشته در دوره اول اقتصادی سعی در ایجاد ثبات اقتصادی داشت ولی در دوره دوم این ثبات از بین رفت و نوعی رهاشدگی در اقتصاد ایجاد شد که نقطه اوج آن در سال ۹۹ بود.
وی، تورم را مزمن‌ترین مشکل اقتصاد دانست و بیان کرد: اقتصاد ما با کسری بودجه و رابطه مالی غلط بین دولت و بانک مرکزی مواجه شده است.
زروکی می‌گوید: وقتی خبر آمد جهانگیری و همتی برای انتخابات ثبت‌نام کردند، به‌شدت تعجب کردم. آقای همتی که در دوره مدیریتش نتوانسته استقلال بانک مرکزی را حفظ کند و عملکرد خوبی نداشته یا آقای جهانگیری که خودش در دولت بوده، چطور و با چه انگیزه‌ای می‌خواستند به‌عنوان نامزد در انتخابات شرکت کنند؟!