kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۷۴۱
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷

افزایش تلفات حادثه ریزش ساختمان (آمریکا)

تیم‌های امداد و نجات توانستند اجساد دو قربانی دیگر را از زیر آوار ساختمان بلندی که چند روز قبل در ایالت فلوریدای آمریکا ریزش کرد، خارج کنند.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، نیروهای امداد و نجات با گذشت چند روز از زمان وقوع حادثه ریزش بخش‌هایی از یک ساختمان در شهر میامی در ایالت فلوریدا همچنان در تلاش برای یافتن مفقودین این حادثه هستند و توانستند اجساد دو قربانی دیگر را از میان آوار بتن و فولاد بیرون بکشند.
در حال حاضر ۱۱ تن در این حادثه جان خود را از دست داده و ۱۵۰ نفر دیگر نیز در لیست مفقودین قرار دارند.
بارش باران برای ساعتی عملیات آواربرداری از محل ریزش این ساختمان ۱۲ طبقه را متوقف ساخت. از ساعات اولیه وقوع حادثه که روز پنج شنبه اتفاق افتاد تاکنون هیچ یک از ساکنان این ساختمان زنده از میان آوار بیرون کشیده نشده‌اند. نیروهای امداد با کمک تجهیزاتی همچون جرثقیل، سگ‌های زنده‌یاب و دستگاه‌های اسکنر در تلاش هستند تا در میان آوار، نشانه‌ای از حیات ساکنان این حادثه را ردیابی کنند، هر چند با گذشت زمان امیدها برای زنده یافتن آنان کمتر می‌شود.
آنچه که موجب ریزش این ساختمان ۴۰ طبقه شده است تحت بررسی قرار دارد اما توجهات به گزارش مهندسی جلب شده که حاکی از مشکلات ساختاری و فرسودگی زیرساختی در این ساختمان بوده است و خطر ریزش را پیش‌بینی کرده بود.
خبر دیگر از آمریکا اینکه انفجار خط لوله انتقال گاز طبیعی در نزدیکی شهر «فارمزویل» در بخش «کالین» ایالت «تگزاس» آمریکا، دو کشته و سه زخمی بر جای گذاشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پیمانکاران شرکت «اتموس انرژی» در حال تعمیر و نگهداری یکی از خطوط گاز در این ناحیه بودند که این انفجار رخ داد.
به گفته مقامات، به نظر می‌آید این انفجار که عصر دوشنبه (به وقت محلی) رخ داد؛ سهوی بوده و اطلاعات بیشتری از علت وقوع آن گزارش نشده است.