kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۷۱۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸

یک هکتار زمین کارخانه نساجی قائمشهر تبدیل به عرصه کشاورزی شد

 

رئیس دادگستری شهرستان قائمشهر گفت که با دخالت قوه قضاییه یک هکتار از زمین متعلق به کارخانه نساجی در قائمشهر احیاء و تبدیل به عرصه کشاورزی شده است.
رحیم فولادی سوادکوهی در گفت‌وگو با خبرنگاران حل مشکلات کارخانه‌های نساجی در قائمشهر را یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی همسو با سیاست اقتصادی مقاومتی و رونق تولید برشمرد و افزود: همچنین با ورود دستگاه قضایی، به ارزش پنج میلیارد ریال ضایعات از داخل خاک زمین کارخانه نساجی خارج و فروخته شد. وی با اعلام اینکه ضایعات استخراج شده با نظارت دادگستری به فروش رفت، گفت که پول دریافتی به حساب دادگستری واریز و برای خرید پنبه و سر پا نگه داشتن کارخانه نساجی صرف شده است.
رئیس دادگستری قائمشهر ورود بنیاد برکت برای حل مشکل نقدینگی کارخانه نساجی را هم از دیگر اقدامات صورت گرفته با حمایت دستگاه قضایی برشمرد و اظهار داشت: بنیاد برکت ۳۱ میلیارد تومان برای سرپا نگه داشتن واحد رنگریزی در کارخانه نساجی شماره ۳ معروف به نساجی مازندران هزینه کرده است.
وی افزود: بخش رنگریزی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اتمام است و تا شهریور ماه به چرخه تولید بازمی‌گردد و در آن زمان ۲۰۰ نفر در این بخش مشغول کار خواهند شد.
فولادی آزادسازی حریم رودخانه سیاه‌رود، پارک جنگلی تلار با حفظ جنگل و پروژه لندفیل بهداشتی را از دیگر اقدامات دستگاه قضایی برای حل مشکلات قائمشهر برشمرد. وی گفت: جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز و تغییر کاربری در ۲۷ هزار و ۵۵۱ مترمربع از عرصه‌های کشاورزی شهرستان در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی بدون تشکیل پرونده قضایی انجام شد.