kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

اخبار کوتاه از فوتبال

 

اعمال قوانین جدید داوری از 10 مرداد
با اعلام AFC تغییرات جدید قوانین برد بین‌المللی فوتبال(IFAB) از ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ در تمامی مسابقات ملی و باشگاهی اجرا خواهد شد.
محمدرضا کسرایی گفت: با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا از اول آگوست ۲۰۲۱ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ تغییرات جدید در قوانین برد بین‌المللی (IFAB) در تمامی مسابقات ملی و باشگاهی که زیر نظر AFC برگزار می‌شود لازم الاجراست. مدیر روابط بین‌الملل سازمان لیگ فوتبال ایران در توضیح این موضوع گفت: در تغییرات جدید قوانینی مثل قانون یک زمین مسابقه، قانون ۷ زمان مسابقه‌، قانون ۱۱ آفساید، قانون ۱۲ خطا و سوء رفتار و.... تغییراتی ایجاد شده است. نکته مهم اینکه اجرای تغییرات جدید در مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و همچنین مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در شهریور اجرایی خواهد شد.
تایید تبانی در لیگ دسته اول
رئیس‌برگزاری بازی‌های دسته اول تایید کرد ناظران یکی از بازی‌ها تبانی در مسابقه صورت گرفته را تایید کرده است.
فریبرز محمود زاده در این باره می‌گوید: ما یک نقطه ضعف داریم. با وجود درخواست هواداران و مقامات امنیتی، بازی‌ها از شبکه‌های استانی پخش نمی‌شود. از آنها می‌خواهم دیدارها را پخش کنند. مثلاً می‌بینیم در یک بازی توپ به این سمت می‌رود، اما بازیکن به سمت دیگر می‌رود. دیدارهای یک تیم همیشه از تلویزیون پخش می‌شد، اما این هفته پخش نشد. مجبوریم دیدارها را ساعت 20:30 برگزار کنیم، اما شبکه فارس پخش بازی‌ها را به‌خاطر اخباری 10 دقیقه‌ای قطع می‌کند. وی با اشاره به دیدار شب گذشته یورو 2020 گفت: مگر گل اول کرواسی روی اشتباه بازیکن اسپانیا به ثمر نرسید؟ آیا می‌‌توان از تبانی صحبت کرد؟ اثبات تبانی بسیار مشکل است و گاهی فشار روی بازیکنان و تیم زیاد می‌شود. بررسی حقوقدانان با ما متفاوت است و ما ناظران محسوس و غیرمحسوس داریم. با اعضای تیم‌های میانه جدولی تماس داریم و مربیان به این موضوع توجه دارند. ممکن است تیم رقیب با یک بازیکن تماس بگیرد و بازیکن دیگر این موضوع را نداند. با این حال یکی از ناظران بازی‌ها این موضوع را گزارش کرده است. او در واکنش به اظهارات علی اصغر کلانتری سرمربی فجرسپاسی درباره فساد، تبانی و شرط ‌بندی در لیگ یک گفت: این مسائل را گزارش کردند و اینگونه نیست که برخورد نشود. در لیگ یک به مسائل ورود می‌کنیم و خودمان هم در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شویم. یک ناظر هفته گذشته، این موضوع را نوشته است. بهاروند و عزیزی خادم هم روی این موضوع حساس هستند.
بازگشت جباری به پرسپولیس
هافبک تکنیکی سابق پرسپولیس این بار به عنوان سرمربی تیم نوجوانان این باشگاه کار را دنبال خواهد کرد.
رضا جباری‌هافبک تکنیکی اسبق باشگاه پرسپولیس که پیش از این نیز در کادر تیم‌های پایه سرخپوشان فعالیت می‌کرد، با تصمیم جدید تیم فنی این باشگاه، به عنوان سرمربی تیم نوجوانان انتخاب شد و کار را دنبال خواهد کرد.جباری‌هافبک پیشین و یکی از پیشکسوتان با اخلاق سال‌های گذشته پرسپولیس به شمار می‌‎رود که هواداران همواره خاطرات خوبی از بازی‌های او در ذهن دارند.
پیش از این محسن خلیلی به عنوان مدیر آکادمی و اسماعیل حلالی و ادموند بزیک به عنوان سرمربیان تیم امید و جوانان انتخاب شده بودند.
ارسال قرارداد جدید استقلال برای مربی ایتالیایی
مدیر باشگاه استقلال گفت: قرارداد جدید برای گابریل پین ارسال شده و باشگاه منتظر پاسخ سرمربی ایتالیایی است.
نصرالله عبداللهی درباره آخرین وضعیت پرونده گابریله پین، گفت: بعد از انتشار صحبت‌های اینجانب درباره وضعیت دستیار ایتالیایی مد نظر آقای مجیدی، گفت‌و‌گویی با آقای مددی داشتم، ارائه توضیحات دقیق‌تر درباره وضعیت مربی مد نظر کادرفنی را لازم دانستم. وی افزود: قرارداد جدیدی از سوی باشگاه برای آقای پین ارسال شده و بندهای مورد نظر در آن گنجانده شده که در نهایت منتظر اعلام نظر از سوی طرف ایتالیایی هستیم.