kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
استاد طاهری، هنرمند نقاش:

آقای رئیسی با مفسدین فرهنگی و هنری هم مبارزه کند(اخبار ادبی و هنری)

یک هنرمند از رئیس‌جمهور منتخب خواست تا در کنار مبارزه با مفسدین اقتصادی با مفسدین فرهنگی و هنری هم مقابله کند.


استاد غلامعلی طاهری، هنرمند نقاش به خبرنگار کیهان گفت: از آقای رئیسی رئیس‌جمهور منتخب انتظار داریم همان طور که با مفسدین اقتصادی مبارزه شد باید با مفسدین فرهنگ و هنر (از قبیل مافیای حراجی‌ها و دلالی آثار هنری) هم مبارزه شود. باید مفسدین این عرصه شناسایی و کنار گذاشته شوند. ما نمی‌خواهیم بگوییم آزادی سلب شود هیچ کس نباید مانع آزادی افکار و اندیشه‌های هنرمندان بشود. حداقل این است که راه نفوذ بی‌هویتی در فرهنگ معاصر بسته شود.
وی افزود: به دلایلی چون تهاجم فرهنگی دشمنان کشور و همچنین تدریس هنر غربی در دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها و تبلیغ این نوع هنر در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها ما هنوز به هنر مطلوب جمهوری اسلامی دست نیافته‌ایم. من چند پیشنهاد برای احیاء هنر جمهوری اسلامی دارم. اول؛ در وزارت آموزش و پرورش باید هنرستان‌هایی تاسیس شود تا در آنها هنر جمهوری اسلامی به هنرجویان آموزش داده شود. یعنی باید از هنرستان شروع شود. چیزی که امروز در هنرستان‌ها و دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود هیچ سنخیتی با جمهوری اسلامی ندارد و دقیقا همان الگوهای 100 سال قبل است که آموزش داده می‌شود. دو؛ شورای عالی فرهنگ و هنر تاسیس شود. این شورا باید به طور اخص به محافظت و ‌اشاعه هنر انقلاب و جمهوری اسلامی بپردازد. در این شورا باید برنامه‌ها و راهکارهایی تدوین شود تا در شاخه‌های مختلف هنری به ویژگی‌های هنر مطلوب جمهوری اسلامی دست پیدا کنیم. از طرف دیگر در وزارت علوم بایستی یا سرفصل دروس هنر که مربوط به هنر انقلاب و جمهوری اسلامی ایجاد شود یا رشته مستقلی به نام هنر انقلاب راه‌اندازی شود.
وی در پایان تأکید کرد: رئیس‌جمهور منتخب در انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید وسواس به خرج دهد و با اهالی فرهنگ و هنر مشورت کند؛ کسی نباید وزیر شود که هیچ سنخیتی با فرهنگ و هنر نداشته باشد.