kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۲

۸ محصول فناورانه راهبردی در حوزه اقتصاد دیجیتال رونمایی شد

 

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از ۸ محصول فناورانه راهبردی و ارزبر حوزه اقتصاد خلاق و دیجیتال رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سورنا ستاری در مراسم رونمایی از این محصولات گفت: شرکت‌هایی که به حوزه فناوری‌های نوظهور ورود می‌کنند، باید مورد حمایت‌های مادی و معنوی قرار گیرند.
رئیس ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: بلاکچین، فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و غیره از جمله این حوزه‌های فناورانه هستند که در دنیا به سرعت رشد کرده و در ایران هم شرکت‌های زیادی به آن ورود کرده‌اند.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به وجود شرکت‌های زیاد فعال در حوزه هوش مصنوعی در کشور، گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت‌های هوش مصنوعی منطقه در ایران شکل گرفته‌اند. این شرکت‌ها با نوآوری‌ها و خلاقیت‌های خود توانسته‌اند به مجموعه‌هایی قابل اتکا در کشور و منطقه بدل شوند و محصولات و خدماتی در بازار بین‌المللی ارائه کنند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: باید این فناوری‌ها طبق فرهنگ و سنت‌های کشور بومی‌سازی شود و در اختیار مردم قرار گیرد. ایرانیزه کردن این خدمات و فعالیت‌ها ضروری و مهم است.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: باید از شرکت‌هایی که به فناوری‌های پیشرو ورود کرده‌اند حمایت کنیم و رسیدن ایده‌ها و محصولات آنها به بازار را هم سرعت دهیم. مثلاً یکی از این حوزه‌ها هوش مصنوعی است که کاربرد فراوانی در زمینه آموزش، بانکداری و غیره دارد.
پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق نیز در این مراسم، گفت: در حوزه هوش مصنوعی رتبه ۱۸ دنیا از آن ایران است و ایران از نظر فعالیت شرکت‌های خلاق وضعیت خوبی دارد و محصولات و خدمات ارائه شده در این زمینه بسیار قابل توجه و سودده است.
در این مراسم محصولات فناورانه‌ای از جمله محصول توسعه اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاکچین، بسته نرم‌افزاری مدیریت عملکرد تجهیزات، آزمایشگاه واقعیت افزوده، پلتفرم صدور و مدیریت مبتنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده، بستر نرم‌افزاری مبتنی برابر، سکوی واقعیت افزوده و نیز پیکره و فناوری گفت‌وگوی روزمره زبان فارسی توسط شرکت‌های دانش بنیان رونمایی شد.