kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲

تاجرنیا: عملکرد دولت موجب ریزش رأی اصلاح‌طلبان شد(خبر ویژه)

عضو حزب اتحاد ملت و سخنگوی ستاد مهرعلیزاده معتقد است عملکرد دولت روحانی باعث ریزش بدنه اصلاح‌طلبان شد.

علی تاجرنیا درباره ریزش بدنه ایدئولوژیک اصلاح‌طلبان به روزنامه فرهیختگان گفت: قطعاً رأی ایدئولوژیک اصلاح‌طلبان در این دوره ریزش داشته است و بخشی از این اتفاق به شرایط کشور و وضعیتی که حاکمیت برای اصلاح‌طلبان به وجود آورد و عرصه را برای ورود کاندیدای اصلی ما به انتخابات تنگ کرد، باز می‌گردد.
نکته دیگر نیز به دلیل عملکرد دولت روحانی است که مورد حمایت اصلاح‌طلبان قرار گرفته بود.
تاجرنیا در ادامه حمایت خاتمی و اصلاح‌طلبان از همتی و لیست انتخاباتی «جمهور» (برای شورای شهر) را اشتباه تاکتیکی توصیف کرد؛ چرا که به گفته وی اصلاح‌طلبان، گفتمان انتخاباتی نساخته بودند. یادآور می‌شود عبدالناصر همتی با وجود حمایت خاتمی و 16 حزب اصلاح‌طلب، 2 میلیون و 443 هزار رأی کسب کرد که کمتر از 8 درصد کل آراء مأخوذه بود. نفر اول فهرست ائتلاف جمهور نیز در پایتخت با ناکامی جدی مواجه شد. به نحوی که «علی اعطاء» سرلیست این ائتلاف 32 هزار رأی به دست آورد و حال آن که هم او 4 سال قبل، 223 هزار رأی کسب کرده و به شورای شهر راه یافته بود.
درباره اظهارات آقای تاجرنیا گفتنی است که اولاً رأی ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون، ریزش نکرده، بلکه کاملاً پودر شده است ثانیاً یک علت سوءمدیریت دولت روحانی، ریل‌گذاری انحرافی و مشورت‌های غلط اصلاح‌طلبان برای دولت در زمینه برجام و سیاسی‌کاری‌های موازی، حاشیه‌پردازی و بی‌اعتنایی به اقتصاد و معیشت مردم بوده است.