kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۴۶۱
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹

وعده دولت افغانستان برای نابودی طالبان ظرف 3 هفته

سرپرست وزارت کشور افغانستان با اعلام اینکه دولت به سران طالبان اجازۀ حضور در نظام سیاسی این کشور را نمی‌دهد، تصریح کرد که این گروه طی سه هفتۀ آینده از بین می‌رود.

«عبدالستار میرزکوال» با بیان اینکه دولت دیگر به طالبان اجازه حضور در نظام آینده را نخواهد داد، تاکید کرد که طالبان طی سه هفته آینده از بین می‌رود.
به گزارش خبرگزاری فارس،‌ میرزکوال که در جمع دانش‌آموختگان نیروهای ویژه‌ پلیس در استان بلخ سخنرانی می‌کرد، گفت که یقین دارد این نیروها طالبان را سرکوب می‌کنند و این گروه طی مدت سه هفته‌ آینده، ذلیل، ضعیف و نابود می‌شوند.
به گفته‌ وی، طالبان قابلیت جنگی و قوت جنگی خود را در مقابل نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از دست داده است و به‌دنبال سقوط شهرستان‌ها، جنگجویانش به دنبال
غنیمت هستند.
سرپرست وزارت کشور افغانستان همچنین، تاکید کرد که اعضای طالبان در حال اتخاذ وضعیت دفاعی در میدان‌های
جنگ هستند.
وی تأکید کرد: «[عناصر] طالبان مغرور شده‌اند، خودخواه شده‌اند و بال کشیده‌اند... هر کس که خود را گُم کند، بال می‌کشد. به شما اطمینان می‌دهم که [شما] بال‌هایشان را قطع می‌کنید.»
سرپرست وزارت کشور افغانستان خطاب به نیروهای امنیتی گفت، با سقوط چند شهرستان به‌دست طالبان، مأیوس نشوند. به گفته‌ او، این گروه هم‌اکنون جنگ را در مقابل نیروهای امنیتی و دفاعی، کاملا باخته است.
میرزکوال همچنین، طالبان را «خوارج» خواند و گفت که دولت افغانستان دیگر اجازه‌ حضور عناصر آن را در نظام نمی‌دهد و با این گروه برای تأمین صلح، مذاکره‌ هم نمی‌کند. وی تأکید کرد: «طالبان باید نابود شود.»
به گفته‌ سرپرست وزارت کشور افغانستان، این گروه اراده ای‌ برای توسعۀ افغانستان ندارد و پس از اشغال شهرستان‌ها‌، تأسیسات زیربنایی آن را تخریب و اموال را چپاول می‌کند.
سرپرست وزارت کشور افغانستان در حالی این اظهارات را بر زبان آورد که طالبان حملات خود را در بیشتر نقاط این کشور شدت داده است.
طی حدود دو ماه گذشته، بیش از ۷۰ شهرستان به‌دست طالبان افتاده است.
دیروز نیز خبرگزاری صدا و سیما گزارش داد، شش شهرستان در چهار استان «پروان»، «قندهار»، «بغلان» و «پکتیا»، به دست عناصر طالبان افتاد.