kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۴۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
رئیس سابق بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی:

در جنگ 12 روزه چه از نظر نظامی چه از نظر رسانه‌ای و روانی از حماس شکست خوردیم

افسر ارشد و اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی با بیان اینکه این رژیم در نبرد اخیر هیچ دستاوردی در برابر مقاومت فلسطین نداشت، حماس را «بدترین دشمن» تل‌آویو دانست و درباره افزایش قدرت این جنبش هشدار داد. او این را هم گفت که به طورکامل از حماس شکست خورده‌اند.

رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 12 روزه نتوانست به اهداف خود علیه نوار غزه برسد و شکست سختی متحمل شد. به این شکست بسیاری از چهره‌های سیاسی و اطلاعاتی این رژیم به صراحت اعتراف کرده‌اند. در ادامه این اعتراف‌ها، یکی از افسران اطلاعاتی و بلندپایه سابق رژیم صهیونیستی گفته نبرد اخیر این رژیم با گروه‌های مقاومت از جمله حماس، چه از نظر نظامی و چه از نظر رسانه‌‌ای و روانی دستاوردی نداشته است. «عاموس یادلین»، رئیس‌سابق بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی این را هم گفته که نبرد اخیر در غزه عمدتا بر دفاع تمرکز داشت و این عملیات از نظر نظامی و حتی رسانه‌ای و روانی نیز موفق نبود.
طبق گزارش تسنیم، این افسر صهیونیست همچنین درباره شروط جدید رژیم صهیونیستی بعد از نبرد اخیر و تلاش این رژیم برای ایجاد معادله جدید در برابر گروه‌های مقاومت گفت: «تل‌‌آویو نیز همانند شهرک سدیروت است و بالن‌های آتش‌زا نیز مانند موشک بوده و این موارد را باید به مسئله گذرگاه‌ها و توسعه اقتصادی غزه مرتبط کرد. ولی بعید است که حماس چنین شروطی را بپذیرد».
یادلین همچنین خواستار حذف فرماندهانی مانند «یحیی سنوار» شد: «سنوار خود را از فردی که به فکر رفاه ساکنان نوار غزه بوده و تلاش دارد برای آبادانی و توسعه اقتصادی این منطقه دست به توافق بزند، به شخصیتی تبدیل شده است که درگیری جدید را رهبری می‌کند. در نتیجه نباید اجازه داد در رأس هرم قدرت باقی بماند».
افسر سابق رژیم صهیونیستی در ارتباط با شکست این رژیم در بازدارندگی جنبش حماس نیز اینطور موضع گرفت: «ما در بازدارندگی حماس یا تضعیف آن موفق نشدیم؛ چرا که حماس در هر دوره از رویارویی قوی‌تر می‌شود و به همین دلیل، پیشنهاد می‌دهم حماس را با تمام قدرت باید هدف قرار‌داد...امروز در غزه کسی بدتر از حماس برای اسرائیل وجود ندارد. حماس جنبشی است که فقط در ماه گذشته هزاران موشک و راکت کوتاه برد، میان برد و بلندبرد شلیک کرد؛ لذا معتقدم که اسرائیل نباید اجازه هرگونه برتری سیاسی یا مصونیت نظامی به حماس بدهد». رئیس‌سابق‌اندیشکده تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پایان درگیری مجدد با گروه‌های مقاومت غزه در آینده را «محتمل» دانست و گفت که «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر این رژیم قصد دارد او را به عنوان رئیس‌امنیت داخلی رژیم تعیین کند. خبر دیگر اینکه، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های شدید روز جمعه در جنوب نابلس ۴۰۸ فلسطینی زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند. به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نظامیان صهیونیست جمعه به فلسطینیان اجازه برگزاری نماز جمعه در منطقه جبل صبیح را ندادند و با شلیک گلوله و گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب آنان کردند. درگیری‌ها در جنوب نابلس برای چندمین روز متوالی ادامه دارد و تاکنون در این درگیری‌ها صدها فلسطینی زخمی شدند. شاهدان عینی به آناتولی گفته‌اند که ارتش رژیم صهیونیستی پس از نماز جمعه نزدیک جبل صبیح در شهر بیتا، جنوب نابلس، گلوله‌های جنگی و فلزی و گلوله‌های اشک آور به سمت صدها فلسطینی شلیک کرد.
از سوی دیگر سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرده که پلیس رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان دست به جنایات نژادپرستانه زده و ضمن بازداشت دسته‌جمعی آنان، برای سرکوب تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز به زور و قدرت مفرط و غیرقانونی متوسل می‌شود و افراد بازداشت شده را تحت شکنجه قرار می‌دهد. در این گزارش آمده که پلیس رژیم صهیونیستی حتی از فلسطینیانی که تابعیت اسرائیلی دارند، در برابر حملات شهرک‌نشینان صهیونیست حمایت نمی‌کند.